Harga bahan api 29 Jun hingga 5 Julai – petrol RON 95 dan RON 97 turun 2 sen, diesel pula turun 4 sen

Harga bahan api 29 Jun hingga 5 Julai – petrol RON 95 dan RON 97 turun 2 sen, diesel pula turun 4 sen

Corak penurunan harga bahan api nampaknya masih lagi berterusan hingga ke minggu pertama Julai 2017. Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi Dan Kepenggunaan (KPDNKK) telah mengumumkan penurunan harga bagi semua jenis bahan api bagi tempoh 29 Jun hingga 5 Julai.

Harga runcit bagi bahan api petrol RON 95 turun lagi dua sen minggu ini, menjadikan harganya RM1.89 seliter. Sementara itu, harga bagi petrol RON 97 pula turut menyaksikan penurunan yang sama sebanyak dua sen; ini menjadikan harga runcitnya minggu ini ialah RM2.15 seliter.

Bagi bahan api diesel pula, selepas tidak beranjak harganya minggu lalu, menyaksikan penurunan yang lebih besar, iaitu sebanyak empat sen. Ini menjadikan harga jualannya ialah RM1.84 sen seliter bagi diesel Euro 2, dan RM1.94 seliter bagi diesel Euro 4.

Semua harga yang diumumkan ini akan mula berkuatkuasa pada tengah malam ini, dan seperti biasa, akan kekal bagi tempoh seminggu iaitu sehingga 5 Julai nanti.

Minggu lalu, kedua-dua petrol RON 95 dan RON 97 turun sebanyak tujuh sen manakala diesel pula tidak berubah berbanding minggu sebelumnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required