Penumpang diminta berhati-hati ketika menggunakan LRT, dapatkan bantuan petugas jika perlu – Rapid Rail

Penumpang diminta berhati-hati ketika menggunakan LRT, dapatkan bantuan petugas jika perlu – Rapid Rail

Rapid Rail Sdn Bhd (Rapid Rail) menasihati para penumpang Transit Aliran Ringan (LRT) khususnya yang berkerusi roda agar berhati-hati ketika menggunakan tren.

Menurut Ketua Pegawai Eksekutif Rapid Rail, Datuk Zohari Sulaiman, penumpang Orang Kurang Upaya (OKU) yang berkerusi roda boleh meminta bantuan petugas di stesen LRT semasa memasuki atau keluar daripada tren agar mereka tidak tersangkut pada ruang platform yang ada antara lantai plaform dan tren, seperti yang dilaporkan oleh Bernama.

“Jika tanpa kehadiran Polis Bantuan kami atau sebarang petugas lain di platform, OKU bolen meminta bantuan penumpang lain,” ujarnya yang mengulas kes yang pernah berlaku sebelum ini di mana kerusi roda seorang OKU tersangkut pada platform di Setesen LRT Pusat Bandar Puchong.

Zohari berkata pengguna juga perlu memastikan kerusi roda mereka berada dalam keadaan baik.

Selain itu pengumuman turut dibuat dari semasa ke semasa agar penumpang berhati-hati dengan ruang yang ada, katanya.

“Bila masuk atau keluar daripada tren, penumpang atas kerusi roda perlu pastikan kerusi roda mereka betul-betul menghadap pintu tren. Jangan masuk atau keluar dari sebelah tepi. Juga jangan tergesa-gesa kerana masa untuk masuk dan keluar adalah mencukupi,” katanya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required