TuneD siarkan teaser kit badan baharu untuk Saga

Mei lalu, kita telah menyaksikan, syarikat talaan kenderaan tempatan, TuneD melancarkan barisan kit badan dan pakej eksklusif untuk tiga model Proton iaitu Persona, Preve dan Saga. Kini, berdasarkan maklum balas yang diterima berkenaan rekaan pertama itu, TuneD mengeluarkan pula kit baru dengan rekaan yang diubah, terutamanya pada bahagian gril hadapan.

Bagi memberikan pandangan awal kepada orang ramai, syarikat itu telah mengeluarkan satu teaser Saga TuneD 2 0, yang melihatkan selain gril baru, juga bampar yang direka semula. Bahagian belakang juga menerima pembaikan, dengan kini menggunakan spoiler atas but berwarna hitam dan kemasan sekitarnya yang baru.

Pada bahagian lain pula, boleh dilihat TuneD Saga 2 0 ini menggunakan rim lima cabang baru, yang kelihatan seperti bersaiz 16 inci serta side skirt rekaan baru dengan terdapat sedikit splitter di bahagian belakangnya yang berwarna hitam.

Warna Fierce Red yang digunakan sebelum ini masih lagi dikekalkan, begitu juga dengan tiang tengah, hadapan dan belakang yang diwarnakan hitam untuk mewujudkan visual bumbung yang terapung. Dalam pakej modifikasi sebelum ini, TuneD turut menawarkan lampu utama LED, lampu siang (DRL), butang pemula enjin dan penebat di bawah hud.

Bagi pakej baru ini, melalui video yang disiarkan, bahagian dalam tidak ditunjuk, dan dianggap mungkin tidak banyak perubahan yang diberi. Kemasan kulit bercampur telah pun digunakan semasa ia pertama kali dilancarkan untuk pasaran. Melihat kepada video teaser ini juga, Saga TuneD 2 0 ini berkemungkinan menggunakan pakej Premium tertinggi yang ditawarkan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required