Ferrari perkenal program waranti tambahan New Power15 – perlindungan pengeluar sehingga 15 tahun

Ferrari perkenal program waranti tambahan New Power15 – perlindungan pengeluar sehingga 15 tahun

Ferrari telah memperkenalkan program waranti tambahan untuk pelanggan-pelanggan sedia ada digelar New Power15, yang memberikan perlindungan sehingga 15 tahun bermula dari tarikh kereta tersebut didaftarkan.

Program ini sebenarnya merupakan lanjutan program waranti tambahan sedia ada yang telah pun diperkenalkan pada tahun 2014, yang memberikan perlindungan sehingga 12 tahun. Dengan New Power15 ini, pelanggan bakal menikmati pakej yang lebih baik dan memberikan lebih ketenangan minda.

Untuk setiap kereta baharu dari Ferrari, ia hadir dengan waranti pengeluar standard selama tiga-tahun bersama pakej servis percuma selama tujuh-tahun. Pelanggan boleh menambah perlindungan waranti pengeluar untuk tempoh lagi dua tahun, manakala untuk tahun keenam hingga ke-12, mereka boleh memilih pakej waranti New Power yang memberikan perlindungan untuk semua komponen utama.

Komponen-komponen tersebut termasuk enjin, kotak gear, unit pindahan kuasa (PTU), suspensi dan juga stereng. Perlindungan untuk tempoh tambahan baharu ini diberikan selama 12 bulan dan ia boleh diperbaharui setiap tahun selama tiga tahun.

Pakej perlindungan tempoh waranti tambahan ini bukan sahaja boleh dinikmati oleh pembeli Ferrari baharu, malah turut sah untuk Ferrari terpakai – tetapi memerlukan ia lulus pemeriksaan teknikal tertentu terlebih dahulu. Pakej New Power15 ini juga ditawarkan untuk mereka yang tidak memilih untuk menyambung tempoh waranti pengeluar, atau kereta yang sudah pun tidak lagi dilindungi waranti, menjadikan ia pakej paling fleksibel pernah ditawarkan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required