Great Wall bakal bawa trak pikap dengan pilihan kuasa hibrid untuk berhadapan Ford Ranger di Australia

Great Wall bakal bawa trak pikap dengan pilihan kuasa hibrid untuk berhadapan Ford Ranger di Australia

Pengeluar automotif dari China yang juga pemilik jenama SUV Haval, Great Wall, mengumumkan bakal membawa trak pikap yang mampu bersaing dengan Ford Ranger dan juga Volkswagen Amarok pada pasaran Australia menjelang penghujung dekad ini kelak, lapor CarAdvice.

Andrew Ellis, pegawai perhubungan dan pakar produk untuk Great Wall Motors dan Haval di Australia mendedahkan, trak pikap yang masih belum diberi nama berkenaan bakal di bina lebih besar dan lebih boleh diharap, bakal di bawa ke pasaran Australia sekitar 2019 hingga 2020 nanti.

Great Wall bakal bawa trak pikap dengan pilihan kuasa hibrid untuk berhadapan Ford Ranger di Australia

Eliis mendakwa, trak pikap tersebut bakal diberikan pelbagai ciri yang bakal memberikan saingan sengit kepada model-model popular di Australia buat masa ini seperti Toyota Hilux dan Ford Ranger. Ia termasuk kemampuan menunda sehingga 3,000 kg, pilihan sistem 4×2 dan 4×4, sistem bantuan pemanduan seperti sistem brek kecemasan automatik (AEB), transmisi automatik lapan-kelajuan, dan juga paling menarik pilihan janakuasa hibrid – pertama seumpanya untuk segmen trak pikap.

Menurut CarAdvice, Great Wall telah menunjukkan lakaran awal rekaan trak pikap berkenaan yang dilihat lebih garang dan agresif berbanding trak pikap siri Steed (dikenali sebagai Wingle di Malaysia) sedia ada, tetapi ia masih lagi belum boleh disiarkan kepada umum.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required