GALERI: Mercedes-Benz C350e AMG Line penuh

GALERI: Mercedes-Benz C350e AMG Line penuh

Setakat ini, kita telah melihat model plug-in hybrid Mercedes-Benz C 350 e dalam versi standard, juga yang dilengkapi AMG Line untuk bahagian dalam. Ini pula, kami tampilkan versi AMG Line penuh, dan terletak paling atas dalam variasi model C 350 e ini.

Seperti yang diberitahu semasa majlis pelancarannya Oktober tahun lalu, C 350 e AMG Line dijual pada harga RM299,888, dan ini adalah RM10,000 lebih mahal berbanding model Avantgarde, dan RM5,000 lebih tinggi berbanding yang dilengkapi bahagian dalam AMG Line. Harga tersebut tidak termasuk insurans, dan diberikan dengan jaminan selama empat tahun tanpa had batuan.

Pada bahagian luar, C 350 e dapat dibezakan dengan model berenjin petrol biasa melalui kemasan biru pada sekeliling lampu utama projector Intelligent Light System yang digunakan, bersama angkup brek hadapan biru, serta lencana ‘Plug-in Hybrid’ pada bahagian fender.

Selain daripada itu, model AMG Line penuh ini juga menggunakan bampar depan dan belakang yang lebih agresif, seperti bampar yang terdapat pada model C 250 AMG Line, dan dilengkapi rim AMG 19 inci sama seperti model yang mendapat bahagian dalam AMG Line.

Pada bahagian dalam, satu-satunya bahagian yang menandakan model ini adalah sebuah plug-in hybrid adalah skrin khas untuknya, yang terletak pada paparan tengah COMAND dan panel meternya. Selain daripada itu, semuanya adalah sama seperti C-Class lain, dan model AMG Line diberikan tambahan roda stereng yang rata pada bahagian bawah, kemasan metalik dan jam analog.

Ciri standard lain yang ada pada C 350 e adalah termasuk sistem pemasukan tanpa kunci, butang pemula enjin, bumbung suria, pengawal suhu tiga zon, kamera undur, sistem hiburan Audio 20, 13 pembesar suar, skrin 7.0 inci dan sistem bunyi Burmester 590 watt. Apabila memilih model AMG Line juga, pembeli akan menerima bumbung panoramik dan kamera 360 darjah.

GALERI: Mercedes-Benz C350e AMG Line penuh

Kuasa untuk model ini datang daripada enjin empat silinder 2.0 liter M270 turbo petrol, yang mampu menghasilkan kuasa 208 hp dan 350 Nm tork – sama seperti C 250. Namun, ia ditambah dengan motor elektrik 80 hp/ 340 Nm, diletakkan antara enjin petrol tersebut dan transmisi automatik 7G-Tronic Plus padanya, seterusnya mampu menghasilkan kuasa keseluruhan sebanyak 279 hp dan 600 Nm tork.

Hasilnya, C 350 e dapat memecut dari pegun ke 100 km/j dalam masa hanya 5.9 saat, dan memberi catatan penggunaan bahan api hanya 2.1 liter bagi setiap 100 km dan pembebasan karbon dioksida 49 gram bagi setiap kilometer. Jarak pergerakan menggunakan kuasa elektrik sahaja adalah 31 km, dan kereta ini boleh bergerak dengan kuasa elektrik sahaja sehingga kelajuan 130 km/j.

Menggerakkan motor elektrik tersebut adalah bateri lithium-ion 6.38 kWh dan terletak di bawah lantai but, menyebabkan lantai ruang simpanan ini sedikit tinggi dan berkurang menjadi 335 liter, daripada 475 liter. Waktu yang diambil untuk mengecas adalah satu jam 45 minit melalui pengecas dinding yang berharga RM7,500, ataupun 2 jam 30 minit melalui salur 230 V biasa di rumah.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required