MRT catat 7.4 juta penumpang sejak Disember 2016

MRT catat 7.4 juta penumpang sejak Disember 2016

Sejak mula beroperasi pada 16 Disember tahun lalu, sehingga kini perkhidmatan Transit Aliran Massa (MRT) laluan Sungai Buloh-Kajang bagi kedua-dua fasa satu dan dua telah pun mencatatkan sejumlah 7.4 juta penumpang.

Menurut CEO Rapid Rail Sdn Bhd Datuk Zohari Sulaiman, sepanjang tempoh itu, dianggarkan 100,000 penumpang menggunakan MRT pada hari bekerja dan meningkat kepada kira-kira 140,000 pada hujung minggu serta dijangka terus meningkat sepanjang temasya Sukan SEA 2017 (KL2017) hingga 30 Ogos ini laporan Bernama.

“Sejak ia (MRT) beroperasi stesen yang paling banyak menerima penumpang adalah Bukit Bintang yang menghubungkan orang ramai ke kawasan segi tiga Emas Kuala Lumpur,” katanya kepada pemberita.

Dalam masa yang sama, beliau turut menasihati orang ramai yang berhasrat menggunakan perkhidmatan Transit Aliran Ringan (LRT), MRT dan monorel Rapid KL untuk ke lokasi KL2017 khususnya di Stadium Nasional Bukit Jalil supaya menggunakan pembayaran mod tanpa tunai.

Katanya lagi, orang awam boleh menggunakan kad MyRapid Touch ‘n Go (TnG) atau mana-mana kad TnG yang mempunyai nilai yang mencukupi untuk memastikan perjalanan lancar. Di mana penggunaan perkhidmatan LRT, MRT dan monorel juga adalah menjimatkan susulan diskaun 50% yang ditawarkan kepada semua pengguna sehingga akhir bulan ini.

“Sekiranya perlu memberi token, mereka disaran membeli token berasingan untuk pergi dan balik supaya tidak perlu beratur di mesin pembelian tiket ketika mahu pulang,” kata beliau.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required