UMW Toyota tawar lebih banyak pilihan aksesori untuk Hilux dan Sienta – harga dari RM329 hingga RM4,800

UMW Toyota tawar lebih banyak pilihan aksesori untuk Hilux dan Sienta – harga dari RM329 hingga RM4,800

UMW Toyota Motor Sdn Bhd (UMWT) kini menawarkan aksesori baharu bagi model Hilux dan Sienta untuk kemudahan pemilikan. Bagi Hilux Double Cab (generasi semasa), ia ditawarkan dengan TRD aerokit dan Tailgate Assist (untuk generasi semasa dan sebelumnya) serta aerokit bagi Sienta. Selain itu, ia turut ditawarkan dengan unit SmartTAG yang direka khas untuk kenderaan Toyota di mana ia boleh disambungkan dengan bateri kenderaan dan disimpan di dalam konsol tengah.

TRD Aerokit yang ditawarkan untuk Hilux, dijual pada harga RM4,800 (termasuk GST dan caj pemasangan) merangkumi lima barangan termasuk gril hadapan, pelindung bambar bawah hadapan, over fender, skid plate dan tombol gear. Malah pemilik Hilux 2.8G juga mempunyai pilihan termasuk roda aloi TRD 18-inci dengan skru eksklusif dengan kos tambahan.

Untuk Sienta pula, Aerokit yang ditawarkan berharga RM2,950 termasuk GST, merangkumi tiga barangan iaitu spoiler bampar hadapan yang lebih sporty dan skirt sisi untuk kedua-dua belah sisi.

UMW Toyota tawar lebih banyak pilihan aksesori untuk Hilux dan Sienta – harga dari RM329 hingga RM4,800

Semua aksesori bagi Hilux yang disebut adalah direka khas oleh TRD Asia dan memiliki kualiti standard yang tinggi. Manakala pemilik yang sudah memiliki Hilux dan Sienta juga boleh membeli aerokit ini dan akan dipasang oleh krew bertauliah di pusat servis UMWT.

Bagi Tailgate Assist untuk Hilux dibangunkan berdasarkan maklumbalas pelanggan yang mahukan tailgate yang mudah dibuka dan ditutup. Jurutera Toyota juga telah mereka unit tambahan bagi gegelung pegas/peredam yang boleh ‘mengurangkan’ tahap berat tailgate sebanyak 95%. Ditawarkan pada harga RM985 (termasuk GST), Tailgate Assist boleh dipasang pada Hilux model semasa dan juga semua varian Double Cab generasi sebelumnya (2005-2016). Pemasangannya juga boleh dilakukan di pusat servis UMWT.

Selain itu, UMWT turut menawarkan unit SmartTAG terpasang-dalam bersama peranti khas yang ditampal pada cermin hadapan. Direka khas oleh Toyota, unit SmartTAG ini boleh dibuka dan disimpan di dalam konsol tengah.

Ditawarkan pada harga RM329 (termasuk GST), ia juga dilengkapi dengan peranti pembaca kad di mana kad Touch ‘n Go di dalamnya dan antena/transmitter. Pembaca kad dijana oleh bateri kenderaan kerana ia tidak disertakan bateri khas. Apabila kad berbaki RM10 atau kurang, ia akan berbunyi bagi memberikan ‘amaran’ kepada pemandu. Toyota SmartTAG ini juga mudah untuk dipasang pada semua model semasa Toyota termasuk generasi sebelumnya.

Bagi yang membeli kenderaan baharu, semua kos aksesori ini akan diserap dalam pinjaman sewa-beli. Semua aksesori ini didatangkan dengan waranti pengeluar selama tiga tahun atau 100,000 km (mana yang tiba terlebih dahulu).

Untuk maklumat lanjut mengenai aksesori baharu ini, bolehlah berkunjung ke mana-mana bilik pameran dan pusat servis Toyota berhampiran atau pun layari toyota.com.my atau hubungi Toyota Freephone di talian 1800-8-TOYOTA (869682).

GALERI: Pilihan aksesori untuk Toyota Hilux

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required