Perodua Alza baharu dilukis secara digital guna badan Daihatsu Mira e:S pasaran Jepun, lampu bertingkat

Perodua Alza baharu dilukis secara digital guna badan Daihatsu Mira e:S pasaran Jepun, lampu bertingkat

Perodua Alza sudah berada dalam pasaran sejak tahun 2009, dan mungkin ada di antara anda yang tertanya, bagaimana rupa model baru yang seterusnya. Lukisan render ini mungkin boleh memberi sedikit idea, dan ia nampak agak menarik.

Model Alza yang ada sekarang menggunakan asas daripada model Daihatsu, atau lebih spesifik lagi, Boon Luminas. Oleh itu, lukisan render ini juga menggunakan asas Daihatsu, iaitu Mira e:S. Perubahan besar pada bahagian hadapan adalah terasuk lampu utama, yang menggunakan rekaan bertingkat seperti Citroen C4 Picasso.

Pada bahagian lain, logo Perodua digunakan mengganti logo jenama Jepun tersebut, manakala cermin sisi pula menggunakan unit asal Alza. Bahagian belakang mempunyai perubahan besar, dengan pintu but serta lampu belakang yang lebih rata dan cermin belakang yang lebih besar.

Perodua Alza baharu dilukis secara digital guna badan Daihatsu Mira e:S pasaran Jepun, lampu bertingkat

Anda juga boleh melihat garisan badan pada tepi kenderaan ini bermula dari pemisah lampu hadapan, terus sehingga ke pintu belakang, dan selepas itu, naik mendadak ke bahagian atas. Dengan panel paling belakang turut diwarnakan hitam, bumbung kenderaan ini kelihatan seperti terapung.

Di Jepun, Mira e:S dikuasakan oleh enjin petrol 660 cc, yang mampu menghasilkan 49 PS dan 57 Nm tork. Ia dipadankan bersama transmisi automatik CVT, dan boleh didapati sama ada dengan sistem pacuan dua roda atau empat roda. Kelengkapan keselamatan yang ada pada kenderaan ini termasuk brek kecemasan automatik, fungis amaran perlanggaran dan lampu tinggi automatik.

Apa pendapat anda dengan lukisan render ini? Adakah ia cukup menarik untuk pasaran negara kita?

GALERI: Daihatsu Mira e:S pasaran Jepun

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required