Yamaha RXZ TwinBoss Art of Speed 2017 – pemenang bertuah bawa balik motosikal dua enjin binaan khas

Yamaha RXZ TwinBoss Art of Speed 2017 – pemenang bertuah bawa balik motosikal dua enjin binaan khas

Festival kenderaan Art of Speed 2017 telah melabuhkan tirai 30 Julai lalu, dan dua pengunjung bertuah yang hadir ke pameran seni kustom automotif itu telah diumumkan sebagai pemenang dua buah motosikal – satu CMC XY400, dan satu lagi motosikal Yamaha RXZ TwinBoss yang diubah suai secara ekstrem dan menggunakan dua enjin.

Hari ini, telah berlangsungnya majlis penyampaian motosikal Yamaha RXZ TwinBoss kepada pemenangnya, iaitu Mohd Fadly bin Mohd Zerain, berusia 42 tahun dari Puncak Alam, Selangor. Juruteknik sebuah syarikat swasta ini diangkat sebagai pemenang setelah cabutan yang dilakukan pada hari Ahad, 30 Julai mengumumkan nama beliau.

“Saya tahu ada cabutan bertuah sebuah motosikal semasa acara ini, dan telah membeli sebanyak tujuh keping tiket masuk. Sasaran saya sebenarnya adalah motosikal CMC XY400, tetapi masih bersyukur mendapat motosikal Yamaha RXZ TwinBoss yang cukup unik ini,” kata beliau.

Yamaha RXZ TwinBoss Art of Speed 2017 – pemenang bertuah bawa balik motosikal dua enjin binaan khas

Kunci diserahkan dan proses penukaran nama dilakukan terus antara pengasas Art of Speed, Asep Ahmad Iskandar dan Fadly, dan selepas ini, motosikal tersebut akan dihantar terus ke rumah beliau. Untuk pengetahuan umum, motosikal binaan khas ini bukan untuk kegunaan jalan raya biasa.

Bagi yang mahu mengetahui lebih lanjut berkenaan motosikal ini, anda boleh merujuk kembali artikel yang pernah kami tulis, sewaktu motosikal itu masih dibina dan belum siap sepenuhnya di sini. Untuk imbasan, RXZ TwinBoss menggunakan dua buah enjin 135 cc dua lejang, dan kuasa disampaikan menerusi satu kotak gear. Badan motosikal ini pula menggunakan bentuk yang dipanggil sebagai Digger, iaitu inspirasi daripada motosikal pecut drag.


GALERI: Yamaha RXZ TwinBoss dalam pembinaan

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required