Honda Malaysia perkenal khidmat Ultra Body Coating

Honda Malaysia perkenal khidmat Ultra Body Coating

Pengguna di Malaysia seringkali mahukan khidmat sepenuhnya dari pusat servis bertauliah berkenaan segala aspek penjagaan kereta mereka, bagi memastikan mereka mendapat khidmat terbaik dari pakar, termasuk penjagaan cat dan grooming. Untuk pemilik Honda, anda kini boleh mendapatkan khidmat tersebut kerana Honda Malaysia kini memperkenalkan khidmat Ultra Body Coating menerusi pengedar-pengedar mereka.

Untuk perkhidmatan ini, Honda Malaysia menggunakan produk mereka sendiri iaitu set lengkap Ultra Body Coating yang telah diuji dan diluluskan oleh Honda Access iaitu jenama bagi aksesori asli Honda di Jepun. Set tersebut menggunakan bahan coating berasaskan kaca dengan kadar kekerasan 9H yang cukup untuk melindungi cat asli kereta Honda anda dari cuaca panas, pancaran UV, habuk besi, najis burung, tar dan juga batu-batu kecil, menurut Honda.

Dengan sekali penggunaan khidmat Ultra Body Coating ini, ia mampu memberikan perlindungan serta kilauan yang boleh bertahan selama tiga tahun.

Buat masa sekarang, Honda Malaysia menawarkan perkhidmatan ini dengan harga RM2,880 termasuk upah kerja dan GST dan ia turut diberikan waranti selama tiga-tahun serta dua kali sesi selenggara percuma yang perlu dilakukan setiap enam bulan sekali untuk tempoh setahun pertama. Caj tambahan hanya perlu di bayar jika selenggara tambahan perlu dibuat selepas itu (tertakluk pada terma dan syarat).

Pemilik Honda yang berminat boleh membawa kereta mereka ke pengedar bertauliah, yang akan membantu untuk mengatur servis tersebut. Perkhidmatan Ultra Body Coating ini dijalankan di seluruh negara kecuali di Langkawi, Labuan, Miri, Sibu dan Bintulu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required