Yamaha lancar skuter Mio S di Indonesia – RM4,929

Yamaha lancar skuter Mio S di Indonesia – RM4,929

PT Yamaha Indonesia Motor Manufacturing (YIMM) kini telah memperkenalkan secara rasmi penawaran skuter terbaru untuk pasaran Indonesia – Yamaha Mio S 125 cc. Hadir dengan empat pilihan warna – Special Green, Smart White, Spirit Red dan Strong Black – skuter berkenaan dijual pada harga 15,750,000 Rupiah (RM4,929).

Skuter ini menggunakan enjin 125 cc BlueCore – silinder tunggal SOHC, sejukan udara, empat lejang – yang lebih cekap dan jimat minyak, yang mampu menjana sebanyak 7 kW pada 8,000rpm kuasa serta tork pada kadar 9.6 Nm pada 5,500rpm. Saluran kuasa transmisi automatiknya adalah melalui V-Belt.

Yamaha Mio S menjadi skuter peringkat permulaan yang lengkap dengan ciri lampu utama LED serta hadir dengan ciri Answer Back System yang membolehkan pemiliknya mudah mencari motosikal yang diletakkan dikawasan yang banyak motosikal lainnya. Hanya tekan butang pada kunci, penggera pada skuter ini akan berbunyi. Ia juga dilengkapi dengan ciri lampu kecemasan (hazard light).

Antara perincian lain yang ada pada Mio S terbaru ini ialah kapasiti tangki minyaknya ialah 4.2 liter, Smart Lock System bagi mengelakkan skuter menggelungsur ketika diparkir, ruang bawah tempat duduk yang luas, penunjuk “Eco” pada paparan meter rekaan baru dan penggunaan tayar yang lebih lebar.

Dengan rekaan badan skuter ini yang kecil dan ramping, ia disasarkan untuk kegunaan dalam kota, dan bertujuan antara lain untuk memenuhi keperluan penunggang-penunggang wanita. Anda rasa model ini akan tiba di Malaysia?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required