Honda Malaysia umum CEO, Pengarah Urusan baharu – youkoso Ishiyama-san, matane Hayashi-san!

Honda Malaysia umum CEO, Pengarah Urusan baharu – youkoso Ishiyama-san, matane Hayashi-san!

Honda Malaysia Sdn. Bhd. (HMSB) mengumumkan pelantikan Toichi Ishiyama sebagai Pengarah Urusan merangkap Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) baharu, bagi menggantikan Katsuto Hayashi, berkuatkuasa 1 November ini.

Buat masa ini Ishiyama adalah Presiden dan CEO bagi Honda Atlas Cars (Pakistan) Limited.

Ishiyama, 48 tahun, berpengalaman dengan Honda selama 25 tahun, pernah bertugas di beberapa buah negara selain Jepun, termasuklah Amerika Syarikat, Thailand, China dan Pakistan. Sepanjang kerjayanya di Thailand dan China, beliau telah mengkaji dengan lebih mendalam pasaran automotif tempatan. Dengan pengalaman lebih dua dekad ini, Ishiyama dilihat mempunyai kelebihan untuk memastikan HMSB terus mengukuhkan momentumnya sebagai Jenama Kenderaan Bukan-Nasional No.1 dan nombor dua dalam Jumlah Keseluruhan Industri (TIV) di Malaysia.

Malah beliau juga akan berusaha untuk terus memastikan syarikat ini kekal cemerlang dalam penghasilan produk dan pengalaman pemilikan bagi pelanggan. Beliau percaya strategi yang diletakkan oleh Hayashi ini bakal meletakkan HMSB terus melakar kejayaan, termasuk mencapai sasaran jualan tahunan sebanyak 100,000 unit.

Mengenai Hayashi pula, biar pun belum sampai dua tahun beliau berada di Malaysia, namun telah berjaya mengekalkan HMSB dalam kedudukannya sebagai pengeluar kenderaan bukan-nasional dan TIV terkini, bahkan syarikat ini mencapai perkongsian pasaran tempatan tertinggi pada Mac lalu iaitu merangkumi 20.5%. Malah HMSB turut merekodkan jualan sebanyak 100,000 unit pada tahun kewangan bagi tempoh April 2016 hingga Mac 2017 serta meraihkan kejayaan dalam mencecah 600,000 unit produksi.

Sepanjang beliau berada di Malaysia, Hayashi juga tampil dengan strategi bagi menawarkan Advanced Technology kepada para pelanggan. Di bawah strategi Next Generation Advanced Technology, enjin pengecas turbo diperkenalkan pada tahun lalu. Menerusi model Civic 2016, ia menjadi model pelopor bagi produksi massa di Malaysia dengan padanan enjin pengecas turbo bagi memenuhi permintaan pasaran tempatan.

Kini, strategi tersebut diperkembangkan lagi dengan pelancaran varian Sport Hybrid i-DCD, menjadikan Malaysia merupakan satu-satunya negara di luar Jepun yang menawarkan penjana kuasa ini, iaitu bagi model City 2017 dan Jazz 2017. HMSB juga baru melancarkan model CRV 2017 yang turut ditawarkan dengan enjin pengecas turbo. Sementara itu, HMSB juga bakal melancarkan model Civic Type R 2.0L VTEC Turbocharged serba baharu tidak lama lagi.

Hayashi bakal memegang jawatan baharu sebagai Pengurus Besar, Divisi Operasi Luar Negara (Amerika), Operasi Serantau (Amerika Utara) di Honda Motor Co., Ltd. di Jepun.

youkoso (selamat datang) Ishiyama-san, matane (jumpa lagi) Hayashi-san!

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required