VIDEO: Nissan dijangka pamer SUV elektrik di Tokyo

Bagi Tokyo Motor Show (TMS) tahun ini, Nissan bakal mempamerkan model konsep baru yang akan menjadi petunjuk kepada pendekatan Intelligent Mobility oleh jenama itu untuk masa hadapan. Sebagian daripadanya ada tunjukkan sedikit di dalam video ini.

Terdahulu, khabar angin bertiup mengatakan bahawa ia adalah sebuah SUV elektrik, dan daripada bayangan kenderaan yang ditujukkan dalam video ini seperti mengesahkan perkara itu. SUV saiz besar itu menampilkan rekabentuk bahagian depan yang rata. Garis sinaran cahaya biru yang sedikit itu pula memberi gambaran terhadap garis bonet serta bumbungnya.

Belum ada apa-apa maklumat berkaitan model konsep berkenaan setakat ini, tetapi dijangka ia diasaskan dari platform model elektrik Leaf yang diperbahrui, mungkin dengan pek bateri yang lebih besar dan motor elektrik yang juga lebih berkuasa. Sistem janaan elektrik juga menjadi antara tumpuan utama di dalam visi Nissan Intelligent Mobility mereka.

Turut terkandung di dalam visi yang sama ialah Intelligent Driving, termasuk di dalamnya teknologi seperti pemanduan autonomous ProPILOT. Video ini juga mendedahkan papan tanda digital “Autonomous Drive Recommended” – mungkin akan ada demonstrasi atau persembahan ciri ini juga nanti.

Yang terakhir, ciri Intelligent Integration, yang memberi tumpuan terhadap bagaimana kenderaan berhubung dengan masyarakat sekeliling, dengan kemampuan untuk berkomunikasi berkaitan jalan, maklumat serta rangkaian kuasa elektrik melalui teknologi vehicle-to-X (V2X).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required