Volkswagen tunjuk teaser kereta lumba elektrik Pikes Peak 2018 – kuasa elektrik penuh, pacuan empat roda

Volkswagen tunjuk teaser kereta lumba elektrik Pikes Peak 2018 – kuasa elektrik penuh, pacuan empat roda

Transformasi Volkswagen ke arah kenderaan elektrik bukan sahaja untuk kereta biasa mereka, malah juga melibatkan sukan permotoran yang diceburi. Cabang sukan permotoran syarikat itu, Volkswagen Motorsport telah mengeluarkan sebuah teaser untuk kereta elektrik penuh prototaip yang dibangunkan untuk mencatat rekod baru semasa perlumbaan Pikes Peak International Hill Climb di Colorado.

“Pikes Peak Hill Climb adalah salah satu perlumbaan yang paling dikenali di seluruh dunia. Ia memberikan cabaran yang begitu sukar, sekaligus menjadi tempat yang sesuai untuk menunjukkan kemampuan teknologi akan datang,” kata salah seorang ahli lembaga yang terlibat dalam bahagian pembangunan kenderaan itu, Frank Welsch.

“Kereta lumba elektrik kami akan dilengkapi dengan teknologi bateri dan pemanduan yang inovatif. Ujian tekanan ekstrem semasa Pikes Peak akan memberikan kami banyak maklumbat penting yang boleh memberi manfaat kepada pembangunan masa hadapan, dan ia akan menunjukkan produk serta teknologi terbaru kami,” tambah beliau.

Ini adalah kali pertama Volkswagen Motorsport membangunkan sebuah kereta lumba elektrik penuh dan kereta ini akan menampilkan sistem pacuan empat roda untuk berhadapan perlumbaan mendaki sejauh 19.99 km itu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required