DUKE 2: Jajaran Sri Damansara telah dibuka kepada lalu lintas, tol percuma sehingga 22 November ini

DUKE 2: Jajaran Sri Damansara telah dibuka kepada lalu lintas, tol percuma sehingga 22 November ini

Lebuhraya Duta-Ulu Kelang (DUKE) Fasa 2 yang menghubungkan Jalan Tun Razak ke Jalan Tuanku Abdul Halim dan Karak telah dibuka untuk pengguna jalan raya pada 23 Mei lalu. Terkini, Jajaran Sri Damansara pula telah dibuka kepada lalu lintas bermula hari ini, laporan Bernama.

Menurut Menteri Kerja Raya Datuk Seri Fadillah Yusof, jajaran sepanjang 7.4 kilometer itu dijangka menyelesaikan masalah kesesakan di sekitar ibu kota terutama kawasan Jalan Segambut, Jalan Kuching, Rawang dan Kepong. Dianggarkan 30,000 pengguna akan menggunakan jajaran itu setiap hari.

“SDL juga akan menambah baik sistem penyuraian trafik sekitar Jalan Lang Emas, Jalan Taman Bukit Maluri, Kepong dan Penchala selain menjimatkan masa kira-kira 10 minit,” katanya ketika merasmikan jajaran tersebut semalam.

Jajaran SDL menghubungkan Persimpangan Bertingkat Manjalara menghala ke Timur untuk berhubung dengan Persimpangan Bertingkat Segambut di Jalan Segambut.

Fadillah berkata jajaran itu juga dilengkapi kemudahan hentian Rehat dan Rawat yang merangkumi kemudahan tempat meletak kenderaan, plaza tol dan lot komersial.

Dalam masa yang sama, beliau turut memaklumkan, pengguna juga bakal menikmati pengecualian tol selama sebulan bermula tengah malam ini sehingga 22 Nov depan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required