Perodua Myvi 2018 sedan – mungkin jadi kenyataan?

Perodua Myvi 2018 sedan – mungkin jadi kenyataan?

Dilancarkan pada Khamis lalu, Perodua Myvi terbaru menjadi buah mulut ramai orang bagi tempoh beberapa waktu kebelakangan ini. Mungkin terlalu awal untuk dinyatakan, tetapi mungkin ramai yang sudah tertanya-tanya apa pula selepas ini dari Perodua? Kalau dilihat kepada corak sebelum ini – selepas pengenalan model Axia – hadir pula versi sedannya tahun lalu dengan model Bezza.

Jadi, jika mengambil itu sebagai petunjuk, mungkinkah akan ada Myvi sedan? Jika betul, maacam mana rupa model itu nanti? Dengan kemahirannya, Theophilus Chin yang sebelum ini banyak membayangkan semula model-model sedia ada melalui lakaran digital, kali ini mengalihkan perhatiannya untuk Myvi terbaru pula.

Bahagian depan kekal seperti model hatchback sedia ada, dengan kelainan diberikan pada profil tepi rekaan ini; elemen yang terdiri daripada enam cermin juga masih ada, tetapi nampak lebih kemas dan tajam berbanding Bezza. Di belakang, rekaan bentuk L pada lampunya menampilkan gaya yang lebih elegan dengan ruang untuk nombor plat juga diletakkan di situ.

Perodua Myvi 2018 sedan – mungkin jadi kenyataan?

Sekadar makluman, Myvi generasi ketiga ini rekaannya dihasilkan sepnuhnya oleh tenaga tempatan, dengan kelengkapan keselamatan yang lebih baik. Lebih panjang, lebih lebar dan lebih rendah dari Myvi sebelum ini, ia juga hadir dengan lampu utama LED untuk semua varian.

Dua pilihan enjin ditawarkan, 1.3L dan 1.5L dari keluarga enjin NR Toyota, DOHC dengan ciri Dual VVT-i. Enjin 1.3L ini juga terdapat pada Bezza, menjana 94 hp pada 6,000 rpm dan 121 Nm tork pada 4,000 rpm. Manakala enjin 1.5L dari Toyota Vios pula menghasilkan 102 hp pada 6,000 rpm dan 136 Nm tork. Untuk maklumat lanjut, ikuti laporan pelancaran dan pandu uji ringkas yang kami sediakan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 

Comments

  • Alson P on Nov 19, 2017 at 12:31 pm

    Nah.. Lebih berminat kepada Myvi sport wagon berbanding sedan..

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  • Sedan pls on Nov 19, 2017 at 11:33 pm

    Good to have myvi sedan, like persona selling better than orignal Gen 2…..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • Sam lu on Nov 20, 2017 at 3:49 pm

    Jangan lah macam tu.. nanti proton xleh jual keta dia.. mana nak lwn enjin campro vvt dgn dual vvti

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • Muhammad Rasyid Rayner on Dec 08, 2018 at 10:28 am

    Harap2 cantik macam dalam gambar…
    berbanding bezza yang design petak sangat macam kotak..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required