Perodua Myvi SE 2018 – bertambah sporty dan garang

Perodua Myvi SE 2018 – bertambah sporty dan garang

Bagi penawarannya setakat ini, Perodua Myvi 2018 terbaru tidak lagi ditawarkan dalam spesifikasi pertengahan seperti yang ada pada varian Myvi SE sebelum ini. Entah apa nasib versi SE berkenaan, tetapi tentu ada yang membayangkan ia ditawarkan kemudian sebagai tambahan.

Bagaimana kiranya ia akan menjadi model hatchback yang lebih berprestasi? Macam mana agaknya imej yang sesuai untuk membawa karektor itu? Theophilus Chin sekali lagi menggunakan kepakaran digitalnya untuk membayangkan versi Myvi “Special Edition” berkenaan untuk tatapan umum.

Hasil akhirnya nampak agak menarik juga. Antara tambahan yang diberikan ialah gril dengan corak honeycomb, bukaan masukan udara lebih luas dan juga DRL dari lampu LED. Rim dwi-tona yang digunakan juga lebih besar, dengan perumah cermin sisi berwarna perak.

Perodua Myvi SE 2018 – bertambah sporty dan garang

Bahagian belakang, lampunya dijadikan lebih nipis berbanding sedia ada, sekaligus merubah penampilannya. Spoiler juga lebih besar, serta lampu brek ketiga yang lebih lebar memberi kelainan pada model bayangan ini. Penampilannya dilengkapi dengan meletakkan diffuser kecil bawah ruang nombor plat.

Walaupun sebuah Myvi dengan enjin yang lebih berkuasa kedengaran sangat mengujakan, tapi hakikatnya Perodua mungkin tidak akan menjadikannya kenyataan – setakat ini, belum kedengaran syarikat itu akan membangunkan enjin yang lebih besar dari 1.5 liter.

Sekadar makluman, Myvi 2018 yang baru saja dilancarkan merupakan hasil rekaan pereka tempatan sepenuhnya. Ia menjadi model Perodua yang pertama dilengkapi ciri keselamatan Advanced Safety Assist (ASA). Enjin pula menggunakan unit 1.3L dan 1.5L dari keluarga NR oleh Toyota; DOHC dan Dual VVT-i, dengan pilihan transmisi manual lima-kelajuan atau automatik empat-kelajuan.

GALERI: Perodua Myvi 1.5L Advance 2018

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 

Comments

  • Alson P on Nov 24, 2017 at 2:18 pm

    Varian SE mungkin tidak akan diperkenalkan lagi.. Varian AV jauh lebih tinggi, manakala version ‘gear up’ ada pada semua Varian.. Ianya pilihan yang jauh lebih baik dari versi SE dgn pilihan terhad..

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required