Mercedes-Benz A-Class 2018 – rekaan dalam didedah

Mercedes-Benz A-Class 2018 – rekaan dalam didedah

Mercedes-Benz A-Class 2018 masih lagi belum bersedia untuk penampilan pertamanya, oleh itu, pengeluar dari Jerman itu memberikan gambar awal bahagian dalam serba baru kenderaan tersebut. Ya, ia nampak lebih mewah dan jauh berbeza berbanding model A-Class W176 sekarang.

Seperti yang pernah dilihat sebelum ini pada model prototaip, A-Class 2018 akan menggunakan tetapan kokpit dengan skrin lebar, seperti E-Class W213. Dengan penggunaan skrin ini, bahagian atas papan pemuka lebih rata, dan kemasan yang bersambung dari panel pintu, ke papan pemuka dapat dijadikan lebih sekata. Kemasan ini boleh didapati dalam beberapa pilihan bahan, termasuk kayu.

Pelanggan juga boleh memilih tiga tetapan skrin – dua skrin tujuh inci, satu skrin tujuh inci dan satu 10.25 inci, ataupun kedua-duanya 10.25 inci. Memandangkan kebanyakan fungsi kenderaan telah dipaparkan pada kokpit skrin lebar tersebut, bahagian tengah lebih kosong, dan cuma mempunyai butang pengawal suhu dan pendingin hawa.

Pada bahagian konsol tengah, kini terdapat pad sesentuh pelbagai fungsi untuk mengawal sistem informasi dan hiburan COMAND. Penambahan lain adalah termasuk lampu suasana 64 warna, roda stereng baru (daripada S-Class W222) dan corong pendingin hawa gaya seperti E-Class Coupe C238.

Mercedes-Benz turut menyatakan bahawa ciri pemanas dan pengawal suhu di tempat duduk, serta pakej Multicontour Seat turut disediakan untuk tempat duduk hadapan buat kali pertama. Untuk tempat duduk, terdapat tiga pilihan iaitu Comfort dengan 20 pelarasan, manakala Sporty untuk didatangkan bersama beberapa kelengkapan spesifik lain.

Turut didedahkan adalah ciri praktikaliti – A-Class 2018 kini mempunyai ruang simpanan belakang 370 liter, iaitu 29 liter lebih besar berbanding model sebelum ini. Lampu belakang yang terbahagi dua juga memberikan ruang masukan yang lebih luas (+20 sm), manakala lantai but itu sendiri adalah 11.5 sm lebih panjang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required