Perodua sudah serahkan 1,000 unit Myvi baru kepada pemilik – 80% daripadanya adalah varian 1.5L auto

Perodua sudah serahkan 1,000 unit Myvi baru kepada pemilik – 80% daripadanya adalah varian 1.5L auto

Perodua Myvi generasi ketiga baru sahaja dilancarkan minggu lalu, dan disebabkan tempahannya sudah dibuka lebih awal, jumlah semasa hari pelancaran juga sudah mencecah 5,000 unit. Kemudiannya beberapa hari selepas itu, ia meningkat menjadi 6,000 unit. Walaupun jumlah tempahan naik mendadak, Perodua komited untuk menyampaikan kereta tersebut kepada pemiliknya secepat mungkin, dan kini, 1,000 unit sudah diserahkan kepada pemilik baru.

Daripada jumlah itu, 80% daripadanya adalah varian 1.5L, yang seperti diketahui, mempunyai lebih banyak kelengkapan dan ciri keselamatan berbanding varian 1.3L seperti enam beg udara, pembaca tol binaan dalam, kit badan hadapan dan skirt sisi (dwi-tona), bampar belakang dwi-tona dan spoiler belakang. Bagi yang memilih varian 1.5 Advance pula, mereka akan mendapat tambahan ciri keselamatan Advanced Safety Assist (ASA), Amaran Pra-pelanggaran, Brek automatik Pra-pelanggaran (brek kecemasan automatik pada kelajuan rendah), Amaran Pergerakan Kehadapan dan Kawalan Salah-operasi Pedal.

Myvi 1.5L menggunakan enjin 2NR-VE berkuasa 102 hp/ 136 Nm dan ia datang dalam dua versi iaitu 1.5 High (RM51,800) dan 1.5 Advance (RM55,300). Transmisi yang digunakan pula adalah unit automatik empat kelajuan E-AT. Myvi 1.3L dikuasakan oleh enjin 1NR-VE 94 hp/ 121 Nm dan datang dalam tiga variasi – 1.3 Standard G manual (RM44,300), 1.3 Standard G automatik (RM46,300) dan 1.3 Premium X automatik (RM48,300).

Menurut pengarah urusan Perodua Sales Sdn Bhd, Datuk Dr. Zahari Husin, tempahan pada masa ini sudah mencecah 13,000 unit dan stok yang ada sekarang mencukupi untuk memenuhi permintaan tersebut. Beliau juga berterima kasih kepada orang ramai yang terus menyokong Perodua dan memilih Myvi ini sebagai kenderaan baru mereka.

Myvi generasi ketiga ini dihasilkan dari platform Myvi generasi kedua, namun ia telah diolah semula bagi menjadikannya 70% baharu, manakala bahagian badan atas (upper body) pula adalah 100% baharu – kesemuanya adalah hasil kerja jurutera tempatan dari Perodua sendiri, dan bukannya saduran dari Daihatsu Boon mahupun Toyota Passo ataupun mana-mana model lain dua jenama berkenaan.

GALERI: Perodua Myvi 1.5L Advance 2018

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required