Beberapa jalan utama di Pulau Pinang ditutup esok

Beberapa jalan utama di Pulau Pinang ditutup esok

Untuk anda yang berada di Pulau Pinang, atau bakal berkunjung ke negeri berkenaan esok, ada pengumuman khas buat anda. Menurut Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Pulau Pinang Supt Roslan Ali, beberapa jalan utama di sekitar Timur Laut dan Barat Daya akan ditutup dan dilencongkan Sabtu ini sempena Program Polis Diraja Malaysia (PDRM) Komuniti Fun Run yang diadakan di perkarangan pusat beli-belah Queensbay.

Katanya, jalan yang terlibat akan ditutup secara berperingkat bermula 8 hingga 11 malam Sabtu, laporan Bernama.

Penutupan jalan ini melibatkan daerah Timur Laut iaitu susur dari Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu ke pintasan Bayan Indah. Di mana kenderaan dari pusat bandar George Town yang ingin menghala ke pintasan Bayan Indah akan dilencongkan ke Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu ke bulatan Bayan Baru untuk ke Jalan Sultan Azlan Shah.

“Manakala susur keluar pengkalan polis marin menghala ke Pantai Jerejak juga ditutup dan kenderaan yang datang dari pengkalan marin akan dilencongkan ke Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu arah ke bulatan Bayan Baru,” ujarnya.

Tambahnya lagi, di Barat Daya, terdapat empat jalan dan persimpangan yang akan ditutup iaitu dari bulatan Bayan Baru menghala ke Queensbay dan Lebuh Raya Tun Dr Lim Chong Eu, persimpangan lampu isyarat Jalan Kampung Jawa, persimpangan lampu isyarat Lebuhraya Kampung Jawa dan Persiaran Bayan Indah menghala ke bulatan Gold Coast.

Sepanjang penutupan jalan sempena program itu, dijangka berlaku sedikit kesesakan lalu lintas dan pengguna jalan raya dinasihat mematuhi arahan anggota trafik yang ditugaskan mengawal lalu lintas serta menggunakan laluan alternatif lain bagi mengelak kesesakan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required