Mercedes-Benz G-Class 2019 – foto rasmi ruang dalaman rekaan baharu; terima perubahan besar

Mercedes-Benz G-Class 2019 – foto rasmi ruang dalaman rekaan baharu; terima perubahan besar

Mercedes-Benz telah menyiarkan foto rasmi bagi imej ruang dalaman model Mercedes-Benz G-Class 2019, yang pertama kali kita lihat menerusi foto yang disebarkan pada bulan lepas. Jenama ini telah mengesahkan kabin bagi Geländewagen telah menerima perubahan yang besar, dengan kombinasi rekaan dalaman terkininya.

Walau bagaimanapun terdapat beberapa persamaan bagi papan pemuka G-Class baharu ini dengan A-Class generasi akan datang, seperti mana yang Mercedes dedahkan tiga minggu lalu. Dengan rekabentuk yang sedikit sederhana termasuk pada corong pendingin hawa dan perumah skrin yang panjang yang mengabungkan panel instrumen digital 12.3-inci dengan skrin tengah utama 12.3-inci.

Walau pun di bawah panel papan pemuka mungkin boleh diletakkan tiga corong pendingin hawa, namun hanya dua sahaja bagi G-Class, di mana slot di bahagian tengah diletakkan butang kawalan untuk mechanical-locking differential bagi off-road. Di bawahnya pula terdapat dua baris suis dan butang bersama jam analog, seperti yang dilihat pada W213 E-Class. Pada papan pemuka juga terletaknya pemegang unik G-Wagen.

Selain itu, kelihatan tempat duduk hadapan Active Multicontour (dengan pemanas, pengaliran dan fungsi urut), dipisahkan oleh konsol tengah yang tinggi dan door card. Bukan itu sahaja, ia turut menampilkan kawalan tempat duduk tradisional Mercedes dan dua pembesar suara Burmester (daripada 16). Seperti sebelum ini, kawalan untuk tingkap juga terletak di bahagian atas door card.

Malahan kabin bagi G-Class baharu ini turut dibentangkan dengan aura yang lebih moden dan mewah berbanding imej yang lebih ringkas dan praktikal seperti mana model semasa. Malah G-Class baharu ini juga ditampilkan dengan rekaan yang lebih bergaya.

Dijangka bakal diperkenalkan di North American International Auto Show (NAIAS) di Detroit bulan hadapan, Mercedes-Benz G-Class 2019 ini juga mengekalkan bentuk badan yang menjadi trademark dan casis ladder-frame, dengan tambahan lebah dan panjang bagi jarak roda (lebih 150 mm bagi ruang kaki di belakang). Pilihan enjinnya pula termasuk 4.0 liter biturbo V8, 2.9 liter enam-silinder diesel baharu dan turbodiesel empat-silinder.

Ia juga didakwa bakal memberikan penjimatan bahan api hasil penambahbaikan penyahaktif silinder dan teknologi hibrid-sederhana 48-voltan pada enjin terpilih. Ia turut dipadankan dengan transmisi automatik sembilan-kelajuan yang menyalurkan kuasa ke kedua-dua gandar menerusi sistem AWD dengan tiga pengunci differential individual.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required