Lamborghini Urus kini ditampilkan pula di Singapura

Lamborghini Urus kini ditampilkan pula di Singapura

Baru saja kurang lebih seminggu Lamborghini Urus membuat penampilan sulung peringkat global di ibupejabat syarikat itu di Sant’Agata Bolognese, model super sport utility vehicle (SSUV) itu kini diperkenalkan pula di Singapura.

Pelanggan di sana kini sudah boleh membuat tempahan bagi model berkenaan – walaupun harga belum didedahkan – dengan penyerahan pertama dijangka akan dilakukan pada tahun depan. Penampilan di Singapura itu merupakan kemunculan sulung Urus di luar Itali – acara berkenaan berlangsung di ArtScience Museum, Marina Bay Sands.

Bagi meraikan acara berkenaan juga, sebanyak 122 kereta Lamborghini dihimpunkan untuk memecah rekod di Asia bagi konvoi terbesar Lamborghini setakat ini. Lamborghini Urus menggunakan enjin 4.0 liter turbo berkembar V8, dengan janaan kuasa 650 PS dan 850 Nm. Ini dipadankan dengan kotak geark automatik lapan-kelajuan serta sistem pacuan semua roda.

Lamborghini Urus kini ditampilkan pula di Singapura

Dari segi prestasi, SUV prestasi mewah ini yang hadir dengan berat 2,200 kg itu berupaya mencapai kelajuan pecutan 0-100 km/j dalam masa hanya 3.6 saat, manakala kelajuan 100 km/j berikutnya dalam masa 9.2 saat selepas itu. Kelajuan maksimum yang boleh dicapai ialah 305 km/j, dan hanya memerlukan 33.7 meter untuk ia membrek sepenuhnya dari kelajuan 100 km/j.

Menerima jolokan sebagai “SSUV pertama dunia”, reka bentuk Urus hadir dengan sentuhan yang diharapkan dari Lamborghini – menyerlah, tajam dan garang, membawa bersama unsur dari model konsepnya yang diperkenalkan lima tahun dulu.

Reka bentuk bersegi dibahagian luar turut diteruskan di bahagian dalam. Ia dilengkapkan dengan penggunaan material kulit jenis Alcantara, aluminium, gentian karbon dan kayu. Pelanggan juga boleh membuat kepelbagaian pilihan tersendiri untuk menjadikan Urus mereka unik dan personal.

Pengenalan sulung Lamborghini Urus di Itali

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required