Zulfahmi Khairuddin akan urus pasukan sendiri dalam perlumbaan ARRC tahun hadapan, masih berlumba

Zulfahmi Khairuddin akan urus pasukan sendiri dalam perlumbaan ARRC tahun hadapan, masih berlumba

Perlumbaan siri World Superbike Championship 2017 sudah pun berakhir 4 November lalu, dan pelumba negara, Zulfahmi Khairuddin yang berlumba di bawah pasukan Orelac Racing dalam kategori Supersport (WorldSSP) sekadar menamatkan musim di tempat ke-35 dengan catatan 6 mata.

Ini bukanlah satu pencapaian yang memberangsangkan, dan menurut satu laporan yang dikeluarkan oleh Utusan Malaysia, Zulfahmi tidak akan berlumba lagi dalam siri WSBK tahun hadapan, dan akan beralih kepada perlumbaan Asia Road Racing Championship (ARRC), kategori Supersports 600.

Walaupun ARRC hanya melibatkan saingan dalam Asia, dan bukannya bertaraf dunia, Zulfahmi berhadapan cabaran baru apabila diberitahu akan menguruskan pasukan sendiri, dan menggunakan kepakaran teknikal daripada kenalan beliau sendiri.

Zulfahmi Khairuddin akan urus pasukan sendiri dalam perlumbaan ARRC tahun hadapan, masih berlumba

Tambah Zulfahmi lagi, beliau akan menjadikan pasukan Aki Ajo yang dulunya pernah menggunakan khidmat beliau untuk berlumba dalam Moto3 sebagai contoh, dan menyifatkan pasukan itu sebagai sebuah pasukan yang cukup sistematik dan profesional.

Selain tugas sebagai pelumba dan pengurus pasukan dalam ARRC ini, Zulfahmi juga diberikan tugas oleh SIC untuk melakukan pencarian bakat pelumba baru Januari nanti, di mana lima daripada mereka akan diserap dalam program pembangunan SIC. Dua daripada lima pelumba itu pula akan dihantar bersaing dalam Kejohanan Motosikal Sepanyol, serta juga terlibat dalam ARRC.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required