Nissan panggil semula 320,000 kenderaan di Jepun

Nissan panggil semula 320,000 kenderaan di Jepun

Nissan memanggil semula sebanyak 320,000 kenderaan keluarannya di Jepun atas sebab kecenderungan untuk litar pintas serta kemungkinan terbakar disebabkan bahagian lapisan luar (coating) unit kuasa yang ada terdapat kecacatan, lapor Reuters.

Panggilan semula itu melibatkan enam model, termasuk Serena dan model MPV/van yang dibangunkan untuk Suzuki dan Mitsubishi yang dikeluarkan antara Februari 2010 dan September 2014. Lapan kejadian kebaran yang dikenalpasti berpunca daripada kecatatan berkenaan setakat ini menurut agensi berita itu.

Namun, menurut wakil jurucakap Nissan, situasi terbaru ini tidak melibatkan kenderaan syarikat itu yang dijual di luar Jepun. Awal tahun ini, Nissan menggantungkan pengeluaran kenderaannya untuk pasaran Jepun disebabkan salah laku di dalam pemeriksaan proses terhadap model-model berkenaan.

Nissan menyambung semula pengeluaran kenderaan-kenderaan itu sebulan kemudian selepas pengggantungan itu melibatkan enam kilang pemasangannya. Ia berlaku sebelum penyusutan sebanyak 55% jualan pada Oktober lalu berbanding tempoh sama tahun lalu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required