Honda umum barisan model ke Tokyo Auto Salon 2018

Honda umum barisan model ke Tokyo Auto Salon 2018

Selepas Nissan, kini Honda pula mengumumkan barisan modelnya yang akan dibawa ke acara tahunan kenderaan ubahsuai Jepun – Tokyo Auto Salon – yang akan di langsungkan pada Januari hadapan. Untuk edisi 2018 ini, Honda akan membawa lima model konsep yang dihasilkan dari model sedia ada dan juga model yang akan dipasarkan di Jepun pada masa akan datang.

Model pertama dalam barisan ini adalah SUV yang digelar CR-V Custom Concept, iaitu CR-V generasi terkini yang diberikan pelbagai komponen dari Modulo seperti bampar hadapan dan belakang, rim aloi bersaiz 19-inci, gril hadapan dan juga spoiler belakang. Warna badan putih SUV ini juga diberi kontras kemasan hitam bagi menonjolkan rupa yang lebih sporty.

Honda turut akan membawa MPV Jade RS Custom ke TAS 2018 yang dibina dari Jade RS versi diperkemas yang akan dilancarkan pada musim luruh 2018. Jade merupakan MPV segmen-C yang dibina bagi menggantikan model Stream sebelum ini. Bagi Jade RS yang bakal muncul nanti, ia akan diberikan barangan Modulo seperti kemasan krom gelap dan juga suspensi yang direndahkan sekitar 15 mm.

Kali ini, Honda turut akan membawa MPV StepWGN yang digelar sebagai StepWGN Modulo X Concept. Seperti juga CR-V dan Jade RS, StepWGN ini turut akan diberikan pelbagai aksesori Modulo, dan bakal dihasilkan sama seperti Freed Modulo X yang turut akan dibawa ke TAS 2018. Model-model MPV konsep ini sebenarnya sebagai prebiu bagi varian-varian baharu yang bakal ditawarkan oleh Honda pada masa akan datang.

Selain dari SUV dan MPV di atas, Honda turut akan membawa model sport sebenar iaitu Kei-roadster S660 Modulo X Concept. Roadster comel berkenaan akan diberikan kit aero penuh termasuk bampar hadapan dan belakang baharu serta sistem suspensi yang diolah semula menampilkan penyerap hentak boleh laras.

Divisi prestasi tinggi sebenar Honda iaitu Mugen turut bakal hadir ke TAS 2018 dengan membawa jentera RC 20 GT yang diasaskan dari Civic Type R FK8, prototaip model talaan khas Civic Hatchback, NSX dan N-One RS. Honda turut akan mempamerkan barisan jentera perlumbaan sebenar mereka yang terdiri dari kereta dan motosikal.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required