Ducati Desmosedici GP 2018 ditunjuk – ujian musim sejuk bermula di Litar Sepang 28 hingga 30 Januari

Ducati Desmosedici GP 2018 ditunjuk – ujian musim sejuk bermula di Litar Sepang 28 hingga 30 Januari

Tahun lepas Ducati begitu hampir memenangi kejuaraan MotoGP, dan untuk tahun ini mereka telah bersedia memberikan cabaran melalui jentera Ducati Desmosedici GP baru yang didedahkan ini. Daripada aspek rekaan, motosikal musim 2018 ini menunjukkan satu evolusi dan diharap dapat membawa dua penunggangnya, Andrea Dovizioso dan Jorge Lorenzo ke kedudukan paling atas.

Jentera MotoGP pasukan Ducati ini kini menggunakan corak warna merah dan kelabu, dan dikata membawa lebih banyak perhubungan dengan superbike terhebat mereka yang baru dilancarkan, Panigale V4. Winglet kontroversi yang digunakan dalam dua musim sebelum ini telah diganti dengan panel aerodinamik yang bersepadu terus dengan fairing motosikal.

“Tahun lalu adalah musim yang hebat dan sangat berjaya. Kami juga mempelajari pelbagai perkara, yang boleh dilakukan untuk tahun ini,” kata Dovizioso yang menunggang jentera #4. Tambah beliau, jentera Ducati ini masih mempunyai karekter yang menyusahkan di beberapa litar, tetapi perkara itu akan diperbaiki untuk mendapat tempat yang baik.

Sementara itu bagi Lorenzo yang menggunakan jentera #99, dan tidak begitu menyerlah pada musim lepas, akan cuba untuk menebus kembali kedudukan beliau, dan kalau boleh menggondol terus kejuaraan. Dalam masa sama, beliau sendiri juga hampa dengan pencapaian pada musim lepas.

Untuk MotoGP musim 2018, sesi ujian musim sejuk akan berlaku di Litar Antarabangsa Sepang (SIC) pada 28 hingga 30 Januari. Perlumbaan sebenar pula hanya akan bermula pada 8 Mac, di Qatar, manakala perlumbaan di SIC akan berlangsung pada 28 Oktober.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required