Hero XPulse – motosikal jelajah 200 cc pertama India

Hero XPulse – motosikal jelajah 200 cc pertama India

Selain Bajaj dan TVS, satu lagi syarikat pengeluar antara yang terbesar di India adalah Hero Motorcorp, dan syarikat itu telah memperkenalkan beberapa buah model baru semasa acara Auto Expo 2018 di New Delhi. Dua daripadanya adalah skuter, tetapi yang lebih menarik perhatian adalah sebuah motosikal jelajah bernama XPulse.

Model ini dikuasakan oleh enjin satu silinder empat strok OHC 199.6 cc bersama padanan kotak gear lima kelajuan, sama seperti model naked Hero Extreme 200R, dan ia boleh menghasilkan kuasa sebanyak 18.4 PS pada 8,000 rpm dan 17.1 Nm tork pada 6,500 rpm. Bahan api pula disampaikan kepada enjin menggunakan sistem suntikan elektronik (EFI).

Seperti yang boleh dilihat dalam gambar, motosikal ini jelas mahu memberikan keupayaan untuk menjelajah termasuk atas jalan offroad, dan ia disediakan dengan suspensi teleskopik jarak gerak 190 mm di hadapan, monoshock boleh laras dengan jarak gerak 170 mm di belakang, padanan rim 21 inci dan 18 inci, ekzos yang mendongak ke atas, pelindung bawah enjin kerangka yang menggunakan besi diperkuat.

Untuk badannya pula, XPulse mempunyai fender hadapan tinggi seperti motocross, lampu LED di hadapan, penghadang angin kecil di atasnya, besi penghadang tepi enjin, pelindung tangan, rak meletak barangan serta tempat duduk yang lebar. Panel meter motosikal ini pula adalah jenis digital sepenuhnya, dan ia boleh disambung dengan telefon pintar untuk memaparkan arahan navigasi.

XPulse 200 ini masih belum dilancarkan lagi, dan ini cumalah satu pra tonton sahaja kepada pasaran itu, tetapi ia dijangka mempunyai harga yang menarik dan bakal memberi saingan kuat kepada model sedia ada seperti Royal Enfield.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required