Mitsubishi Outlander PHEV facelift – enjin 2.4L baharu, kapasiti bateri lebih tinggi dan output motor belakang

Mitsubishi Outlander PHEV facelift – enjin 2.4L baharu, kapasiti bateri lebih tinggi dan output motor belakang

Mitsubishi mengesahkan bakal memperkenalkan Outlander PHEV 2019 di Geneva bulan hadapan. Ia membabitkan beberapa peningkatan, dengan rekaan semula bagi penjana kuasanya.

Kini, ia ditampilkan dengan enjin petrol 2.4 liter kitaran Atkinson, yang menggantikan enjin terdahulu 2.0 liter kitaran Otto, dan output bagi tork yang lebih tinggi dan operasi yang lebih lancar.

Kapasiti bagi bateri lithium-ion juga telah dipertingkatkan ke 13.8 kWh (sebelum ini 12 kWh) dan terus menggunakan motor elektrik bagi kedua-dua gandar hadapan dan belakang.

Tiada angka output yang didedahkan bagi enjin dan motor, namun output bagi generator dan motor belakang meningkat sebanyak 10%. Untuk model semasa, dua motor magnet segerak menawarkan output sebanyak 60 kW bagi setiap satu, jadi unit belakang mampu menghasilkan sekitar 66 kWh.

Angka tork pastinya lebih meningkat, dengan hamburan dari motor belakang – buat masa ini, motor hadapan memberikan 137 Nm, manakala unit belakang pula menawarkan 195 Nm. Selain itu, sistem 4WD ini juga menerima dua mod pemanduan tambahan, dengan mod Sport dan Snow telah menyertai mod sedia ada, Normal dan 4WD.

Di samping perubahan mekanikal, Outlander PHEV juga menerima pembaharuan rekaan luaran, begitu juga dengan ruang dalaman. Perubahan luaran melibatkan rekaan gril hadapan baharu, lampu belakang LED, lampu kabus segi empat tepat serta skid plate hadapan. SUV ini juga menerima spoiler belakang yang lebih besar dan rekaan dua-tona baharu bagi roda aloi pelbagai-jejari 18-inci.

Di dalamnya pula, kabin kini ditampilkan dengan upholstery kulit quilted baharu dan sentuhan yang lebih segar bagi tempat duduk hadapan serta panel instrumen yang diberi gaya baharu. Bukan itu sahaja, suis gear dan kekemasan baharu juga ditampilkan, termasuk dengan corong pendingin hawa belakang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required