Plaza Tol Sg. Rasau – semua laluan utama kini dibuka, fasa akhir kerja perobohan masih giat dijalankan

Plaza Tol Sg. Rasau – semua laluan utama kini dibuka, fasa akhir kerja perobohan masih giat dijalankan

PLUS Malaysia Berhad (PLUS) telah memaklumkan semua laluan utama yang baharu di tapak Plaza Tol Sungai Rasau di Lebuhraya Persekutuan Laluan 2 (FHR2) telah dibuka sepenuhnya secara berperingkat kepada orang ramai mulai pagi semalam, 18 Mac 2018.

Sebelum ini, laluan utama yang baharu di tapak Plaza Tol Batu Tiga telah dibuka kepada orang ramai pada 13 Mac lalu. Dengan pembukaan sepenuhnya kedua-dua laluan utama yang baharu ini, pengguna di lebuh raya tersebut kini boleh menikmati perjalanan yang lebih lancar.

Pembukaan ini berikutan tamatnya Fasa Ketiga kerja-kerja perobohan struktur fizikal bangunan bekas Plaza Tol Sungai Rasau melibatkan kerja-kerja perobohan fizikal bahagian tengah bumbung plaza tol, kerja-kerja menanda jalan (roadmarking) serta pemasangan penghadang jalan bagi penjajaran semua laluan utama.

Plaza Tol Sg. Rasau – semua laluan utama kini dibuka, fasa akhir kerja perobohan masih giat dijalankan

Kerja-kerja perobohan fizikal fasa ketiga Plaza Tol Sungai Rasau telah berjalan dengan lancar mengikut jadual. Sehubungan itu, Fasa Terakhir yang melibatkan perobohan struktur fizikal bahagian tepi bumbung plaza tol tersebut kini sedang dijalankan. Fasa Pertama dan Kedua yang melibatkan proses pemindahan aset-aset plaza tol dan proses penutupan dan lencongan jalan telah dijalankan sejak 22 Januari dan 20 Februari lalu.

Kerja-kerja perobohan Plaza Tol Batu Tiga dan Sungai Rasau telah bermula sejak 20 dan 21 Februari lalu dan dijangka siap sepenuhnya pada penghujung bulan Mac ini.

PLUS juga menasihatkan semua pemandu yang melalui kawasan bekas plaza tol tersebut supaya mematuhi had laju yang ditetapkan serta berhati-hati kerana kerja-kerja perobohan bagi Fasa Terakhir masih lagi giat dijalankan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required