Lamborghini Cervelo P5X – basikal RM80k, 25 unit saja

Lamborghini Cervelo P5X – basikal RM80k, 25 unit saja

Lamborghini telah mengeluarkan sebuah basikal prestasi tinggi dengan kerjasama Cervélo Cycles, menggunakan daripada model P5X. Ini adalah sebuah basikal triathlon yang menawarkan prestasi terbaik dan dipasarkan pada harga USD20,000 (RM80,000), namun hanya 25 buah sahaja yang dibuat, menjadikannya sebuah model edisi terhad.

Lamborghini telah memilih Cervélo kerana kedua-dua syarikat dilihat berkongsi semangat sama dalam penyelidikan dan pembangunan produk masing-masing, dan sentiasa memberi komitmen untuk menghasilkan produk terbaru yang lebih baik.

Bagi basikal P5X ini, aspek aerodinamik dan binaan ringan menjadi antara kelebihannya, dan ia dianggap hampir sama seperti sebuah kenderaan Lamborghini. Keseluruhan badan P5X dibuat daripada gentian karbon, dan boleh didapati dalam pilihan saiz S, M dan L.

Antara kelengkapan lain pada basikal Lamborghini Cervélo P5X adalah set penukar gear Shimano Dura Ace SW-R9160, derailleur depan dan belakang Shimano Dura Ace 9150 11 kelajuan, crankset Shimano Dura Ace 9100 52/36, rim 700c, tayar Continental GP400 S II dan brek Shimano RT-9005.

Disebabkan ini adalah model edisi terhad dan melibatkan kolaborasi khas, Lamborghini Cervélo P5X turut didatangkan dengan nombor edisi keluaran yang diletakkan pada bahagian atas head tube dan juga di belakang seat post.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required