Azlan Shah akan berlumba dalam FIM Supersport World Championship Thailand, ganti Kenan Sofuoglu

Azlan Shah akan berlumba dalam FIM Supersport World Championship Thailand, ganti Kenan Sofuoglu

Pelumba negara yang kini bersaing dalam kategori Supersport 600 Asia Road Racing, iaitu Azlan Shah Kamaruzaman telah dipilih untuk menggantikan Kenan Sofuoglu dari pasukan Kawasaki Puccetti Racing, dalam pusignan perlumbaan FIM Supersport World Championship yang akan berlangsung di Litar Chang, Thailand.

Sofuoglu terpaksa menarik diri kerana beliau terjatuh sewaktu sesi latihan FP3 di Australia, dan doktor telah mengesahkan bahagian pelvis beliau (yang sebelum ini juga pernah cedera tahun lepas) sekali lagi cedera dan tidak boleh meneruskan perlumbaan dalam keadaan sebegitu.

Kecederaan yang dialami oleh pelumba Turki ini dijangka mengambil masa yang lebih panjang untuk sembuh kerana semasa cedera kali pertama sebelum ini juga, beliau tidak menunggu pelvis tersebut untuk pulih sepenuhnya, dan telah meneruskan perlumbaan.

Azlan Shah akan berlumba dalam FIM Supersport World Championship Thailand, ganti Kenan Sofuoglu

Azlan Shah yang dipilih sebagai ganti bukanlah orang baru dalam dunia perlumbaan motosikal, malah beliau sudah berlumba dalam pelbagai kategori dan pada tahun 2013 juga pernah dinobatkan sebagai juara bagi Asia Road Racing. pada tahun 2014 dan 205, beliau adalah pelumba untuk kategori Moto2 bagi pasukan Idemitsu Team Asia.

Pada tahun lepas, Azlan Shah telah berlumba dalam Suzuka 8-Hour Endurance bersama L. Haslam dan K. Watanabe, dan berjaya mendapat tempat kedua dalam perlumbaan jarak jauh tersebut. Untuk peluang yang diberi berlumba dalam FIM Supersport World Championship ini, Azlan memberitahu akan cuba untuk mendapatkan tempat teratas.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required