Cadillac CT6 V-Sport 2019 berenjin V8 4.2L twin-turbo

Cadillac CT6 V-Sport 2019 berenjin V8 4.2L <em>twin-turbo</em>

Di Amerika Syarikat, antara jenama yang sering bersaing dengan AMG dan BMW M adalah Cadillac. Ia adalah sebuah jenama mewah daripada GM, dan terbaru, Cadillac CT6 V-Sport 2019, iaitu model V-Performance pertama untuk sedan mewah mereka diperkenalkan. Model prestasi ini datang sekali dengan pengenalan CT6 facelift, yang menggunakan elemen rekaan daripada Escala Concept.

CT6 V-Sport dikuasakan oleh enjin V8 4.2 liter twin-turbo yang dapat menghasilkan kuasa sekitar 550 hp dan 850 Nm tork. Jumlah ini adalah dalam lingkungan yang sama dengan Mercedes-AMG E63 S (4.0 V8, 604 hp, 850 Nm) dan BMW M5 (4.4 V8, 600 hp, 750 Nm). Transmisi yang digunakan adalah unit automatik 10-kelajuan Hydra-Matic 10L90.

Enjin V8 yang digunakan pada model ini mempunyai konfigurasi ‘Hot V‘, yang mempunyai kelainan berbanding head serta sistem ekzos enjin V biasa. Unit turbonya diletakkan pada celah atas enjin V tersebut, dan dikatakan dapat melenyapkan kelambatan turbo serta mengurangkan saiz keseluruhan enjin.

Cadillac CT6 V-Sport 2019 berenjin V8 4.2L <em>twin-turbo</em>

CT6 terbaru ini jelas dapat dilihat adalah sebuah Cadillac dari luar, dengan lampu depan dan belakang menegak yang sudah menjadi tanda unik jenama itu, tetapi dijadikan lebih garang melalui versi V-Sport ini. Komponen aerodinamik serta bingkai tingkap warna hitam menjadikan ia lebih gelap, dan diperkemas dengan rim 20 inci V-Sport.

Model V-Sport ini juga mendapat limited-slip differential di belakang, suspensi khas V-Sport, brek monoblock empat piston 19 inci Brembo, tetapan stereng dan penyerap Magnetic Ride Control yang diubah dan ekzos dengan sistem injap aktif. Turut disertakan adalah Active Rear Steer talaan litar, pembahagi tork yang ditala semula dan pengawal stabiliti fokus kepada litar.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required