Volkswagen Golf GTI facelift 2018 dilancarkan di Malaysia – 2.0 liter TSI, 230 PS/350 Nm, RM240k

Volkswagen Golf GTI <em>facelift</em> 2018 dilancarkan di Malaysia – 2.0 liter TSI, 230 PS/350 Nm, RM240k

Serentak dengan pelancaran model asas Volkswagen Golf 1.4 Sportsline, Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) turut melancarkan hot-hatch berprestasi tinggi Volkswagen Golf GTI facelift 2018.

Model dengan rupa lebih segar ini masih dijana enjin EA 288 2.0 liter TSI berkuasa 230 PS/350 Nm, atau 10 PS lebih berkuasa dari model asal dan sama dengan versi yang hadir dengan Performance Pack pada model pre-facelift. Enjin tersebut juga masih digandingkan dengan kotak gear klac berkembar jenis basah DSG enam-kelajuan.

Antara perbezaan model 2018 ini dengan versi sebelumnya, ia kini dilengkapi dengan lampu LED Advance Adaptive (menggantikan lampu b-xenon) yang turut datang dengan fungsi bantuan lampu dinamik. Ia juga diberikan lampu belakang LED-penuh (kini standard untuk semua varian Golf) dan juga fungsi lampu isyarat membelok dinamik.

Selain itu, Golf GTI 2018 pasaran Malaysia diberikan upholsteri kulit Vienna, rim aloi 18-inci Milton Keynes, Adaptive Chassis Control (ACC), sistem penghawa dingin automatik dua-zon climatronic Air Care, dan juga kluster paparan Active Info Display bersaiz 12.3-inci.

Ciri lain pada model berprestasi ini termasuk lampu kabus hadapan dan belakang, sistem kunci pintar dengan butang penghidup enjin, penukar profil pemandu, cruise control serta lampu hadapan dan pengelap cermin automatik. Melengkapkan ia sebagai GTI sebenar, kereta ini turut hadir dengan roda stereng sport bersama pedal penukar gear, pedal aluminium brushed stainless steel, scuff plate bernyala dan juga tipekzos krom.

Model ini dipadankan dengan sistem infotaimen Discover Media dengan skrin utama 8.0-inci bersama hubungan Bluetooth, kad SD, USB, AUX serta fungsi navigasi dan bantuan parkir bersama kamera pandang belakang. App-Connect yang memberikan fungsi screen mirroring menerusi Apple CarPlay, Android Auto dan Mirrorlink turut disertakan.

Sistem keselamatan untuk model ini masih lagi sama seperti model Sportsline – dilengkapi dengan tujuh beg-udara, ESC dan Proactive Occupant Protection System, iaitu sistem yang menggunakan penderia untuk mengesan situasi seperti kemalangan yang akan berlakau dan bersedia untuk melindungi penumpang, contohnya mengetatkan tali pinggang keledar secara automatik serta menutup semua tingkap dan cermin suria.

Dengan semua ciri baharu ini, Volkswagen Golf GTI 2018 dijual pada harga atas jalan tanpa insuran RM239,990. Setiap pembelian model ini akan disertakan dengan waranti selama lima tahun bersama bantuan tepi jalan juga selama lima tahun, serta servis percuma 45,000km/tiga tahun. Untuk lebih perincian terhadap model ini, anda boleh lawati laman Carbase.my.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required