Twenty Two Motors Flow – skuter elektrik pintar dari India dengan sambungan Bluetooth dan sistem GPS

Twenty Two Motors Flow – skuter elektrik pintar dari India dengan sambungan Bluetooth dan sistem GPS

Sebuah syarikat baru di India, Twenty Motors telah memperkenalkan motosikal sulung mereka yang merupakan sebuah skuter elektrik untuk pasaran di sana. Nama model tersebut adalah Flow dan ia dikuasakan oleh bateri lithium-ion dan motor elektrik buatan Bosch.

Apabila berada dalam cas penuh, kuasa bateri ini boleh bertahan sehingga sejauh 160 km, dengan laju maksimum 60 km/j dan tork maksimum 90 Nm pada 100 rpm. Bateri skuter ini boleh dikeluarkan daripada badan motosikal dan dengan pengecasan pantas, ia boleh mencecah tahap 70% penuh dalam masa satu jam. Ia juga boleh dicas menggunakan soket 5 amp biasa.

Selain kuasa pemacu elektrik, kelengkapan lain yang ada pada Flow adalah sistem brek CBS dengan tetapan cakera depan dan belakang, tayar tanpa tiub, sistem penjanaan semula kuasa brek (KERS), ruang simpanan bawah tempat duduk untuk dua helmet serta mod Reverse, Cruise dan Drag.

Apa yang lebih menarik, skuter ini juga boleh disambungkan kepada telefon pintar melalui sistem Bluetooth, seterusnya memberikan tambahan fungsi seperti pemerhati corak tunggangan, informasi terkini keadaan jalan, kualiti udara dan trafik, diagnosis motosikal serta amaran sekiranya motosikal keluar daripada kawasan tertentu (untuk mengelakkan kecurian).

Dengan semua fungsi ini, pemilikan Flow akan menjadi lebih mudah; sebagai contoh, pengguna boleh tahu bila waktu untuk servis skuter mereka, membeli alat ganti secara atas talian dan melihat di mana skuter mereka. Selain daripada itu, Twenty Motors juga menyediakan khidmat ganti bateri secara percuma jika perlu. Harga Flow di India adalah sekitar 60,000 rupee RM3,500).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required