Perodua Myvi – lebih 100k unit model generasi ketiga telah dihantar sejak dilancarkan, 1,560 unit seminggu

Perodua Myvi – lebih 100k unit model generasi ketiga telah dihantar sejak dilancarkan, 1,560 unit seminggu

Perodua telah melancarkan Myvi generasi ketiga pada November 2017, dan hari ini, pengeluar kenderaan nasional kedua negara telah mengumumkan sebanyak lebih 100,000 unit model terbabit telah dihantar kepada pelanggan. Menandakan satu lagi kejayaan telah dicipta dengan penambahan jumlah jualan Myvi yang kini mencecah 1.1 juta.

“Kami berbesar hati mengumumkan bahawa telah lebih 100,000 unit Myvi generasi ketiga telah dihantar kepada para pelanggan sejak ia dilancarkan pada November 2017, sekitar 1,560 unit seminggu,” ujar Datuk Dr Zahari Husin, pengarah urusan Perodua Sales.

Tambahnya lagi, “Setakat ini, Perodua Myvi merupakan model yang paling berjaya dalam sejarah kami. Myvi pertama kalinya diperkenalkan di pasaran pada 2005 dan kemudiannya dikuasai oleh sedan. Pada 2013, ia telah diatasi oleh Kancil (708,000 unit dari 1994 hingga 2009) dan hingga ke tarikh ini, kami telah menjual hampir 1.1 juta Myvi.”

Oleh kerana itu, tempahan untuk Myvi baharu telah mencapai 150,000 kumulatif, dan Perodua menjanjikan untuk memenuhi permintaan pelanggan dengan segera.mereka dengan segera. “Kami berterima kasih pada semua rakyat Malaysia atas sambutan ini – sekaligus memberikan kami motivasi untuk terus membuat penambahbaikan. Di perodua, kami mengamalkan “People First”,” ujar Zahari lagi.

Tahun lalu, Perodua telah mencatatkan rekod sebanyak 227,243 unit sekaligus mengekalkan posisinya di tangga pertama dalam carta jualan automotif tempatan untuk 13 tahun berturut-turut. Sejak 1994, syarikat ini telah menjual hampir 3.5 juta kenderaan, dengan Kancil sebagai model pertamanya. Untuk 2019, Perodua mensasarkan jualan yang lebih tinggi iaitu sekitar 231,000 unit.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required