Shell Helix HX8 0W 20 dengan Flexi Molecule kini di pasaran – RM199 bagi pek 4L, RM53.90 untuk 1L

Shell Helix HX8 0W 20 dengan Flexi Molecule kini di pasaran – RM199 bagi pek 4L, RM53.90 untuk 1L

Shell Malaysia Trading Sdn Bhd telah melancarkan minyak enjin kelikatan rendah Shell Helix HX8 0W 20 yang memenuhi keperluan hampir semua enjin kereta penumpang moden pada hari ini. Ia merupakan pilihan yang lebih bijak bagi mereka yang ingin menikmati jarak perbatuan yang lebih serta segala kebaikan minyak enjin sintetik sepenuhnya yang tulen dari Shell.

Shell Helix HX8 0W 20 baharu ini dirumus dengan teknologi Flexi Molecule yang melindungi enjin menerusi penyesuaian dengan cara dan keadaan pemanduan. Sekaligus menjanjikan prestasi maksimum, penjimatan bahan api dan perlindungan enjin yang lebih baik apabila dihidupkan dalam keadaan sejuk.

Shell turut mendakwa, dengan penggunaan minyak ini, hayat enjin juga dapat dipertingkatkan, selain memberikan penjimatan daripada segi ekonomi termasuk selang masa penukaran minyak yang lebih panjang dan kos penyenggaraan yang lebih rendah.

Pengurus Besar Pemasaran Shell Lubricants, May Tan berkata Shell sentiasa membangunkan produk inovatif yang memenuhi keperluan pasaran yang kian berubah.

Shell Helix HX8 0W 20 dengan Flexi Molecule kini di pasaran – RM199 bagi pek 4L, RM53.90 untuk 1L

“Kini minyak pelincir berkelikatan rendah semakin menjadi pilihan di seluruh dunia di mana banyak syarikat pengeluar kereta telah bertukar kepada produk-produk gred kelikatan rendah bagi penggunaan pertama kereta yang dikeluarkan dari kilang mereka serta untuk kegunaan servis.

“Shell Helix HX8 baharu menawarkan prestasi premium minyak enjin sintetik sepenuhnya pada harga yang berpatutan supaya pemilik kereta dapat memberikan yang terbaik untuk kereta mereka tanpa kompromi,” ujarnya.

Shell Helix HX8 0W 20 baharu boleh didapati pada harga RM199 bagi pek 4 liter dan RM53.90 bagi pek satu liter di bengkel-bengkel berjenama Shell Helix dan cawangan stesen minyak Shell yang mengambil bahagian. Para pengguna dinasihatkan supaya membuat pembelian dari cawangan-cawangan ini dan memastikan adanya label ‘Untuk Pasaran Malaysia’ untuk memastikan ketulenan produk.

Sempena pelancaran tersebut, Shell Malaysia menawarkan potongan sebanyak RM25 bagi mana-mana varian Shell Helix HX8 apabila pelanggan mendaftarkan pembelian tersebut di program kesetiaan pelanggan Shell Advantage and Rewards (SHARE). Promosi ini sah dari 1 Oktober hingga 30 November 2019.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required