Perodua Bezza facelift tak jejas Saga, produksi ditingkatkan kepada dua syif – CEO Proton, Dr. Li

Perodua Bezza facelift tak jejas Saga, produksi ditingkatkan kepada dua syif – CEO Proton, Dr. Li

Atas permintaan yang cukup tinggi, produksi model paling mampu milik Proton iaitu Saga kini dihasilkan dalam dua syif bagi meningkatkan jumlahnya. Perkara ini dinyatakan oleh CEO Proton sendiri, Dr Li Chunrong ketika berlangsungnya majlis makan tengah hari bersama media sempena Tahun Baru Cina sebentar tadi.

Menurut Dr. Li, dengan berjalannya dua syif di kilang tersebut, syarikatnya mensasarkan 5,000 unit Saga akan dapat disiapkan setiap bulan bagi dihantar kepada pelanggan dengan lebih cepat. Proton juga mensasarkan Saga akan menjadi sedan segmen-A paling laris untuk keseluruhan tahun 2020 ini.

Bos besar Proton itu turut menyatakan bahawa setakat ini prestasi jualan Saga masih belum terjejas untuk bulan Januari ini walaupun saingan terdekatnya, Perodua Bezza facelift 2020 telah dilancarkan lebih seminggu lalu.

Secara keseluruhan, Proton mensasarkan jumlah jualan mereka untuk 2020 akan naik 32% termasuk dua model baharu yang bakal dilancarkan tahun ini iaitu SUV Proton X70 versi CKD, dan juga SUV segmen-B yang menjadi bualan hangat dikalangan warganet iaitu Proton X50.

Dengan peningkatan jumlah sasaran jualan itu juga, Proton menjangkakan mereka akan menjadi peneraju bagi lima segmen, dan satu lagi segmen akan berada di tempat kedua.

Apa pendapat anda? Adakah Proton Saga akan kekal di depan walaupun Perodua Bezza menerima pelbagai ciri baharu termasuk sistem ASA 2.0 yang juga dilengkapi brek kecemasan automatik?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required