Perodua tutup semua operasi kilang & pengedar kerana Perintah Kawalan Pergerakan COVID-19

Perodua tutup semua operasi  kilang & pengedar kerana Perintah Kawalan Pergerakan COVID-19

Perodua menerusi Presiden dan CEOnya, Dato’ Zainal Abidin Ahmad mengumumkan mereka akan menangguhkan semua operasi syarikat itu berikutan Perintah Kawalan Pergerakan yang diumumkan kerajaan Malaysia semalam untuk menangani pandemik COVID-19 yang menular di seluruh negara.

Oleh itu operasi di ibu pejabat Perodua serta fasiliti pengeluaran, pusat-pusat jualan dan servis serta pusat-pusat Badan & Cat jenama berkenaan di seluruh negara akan ditutup dari 18hb-31hb Mac 2020, atau tertakluk kepada sebarang pengumuman baharu daripada pihak kerajaan dari semasa ke semasa.

Ini bermaksud, semua penghantaran kenderaan baharu, servis serta perkhidmatan Badan & Cat dijangka akan beroperasi semula hanya selepas tempoh Perintah Kawalan Pergerakan tersebut.

Kakitangan cawangan Perodua yang berkenaan akan menghubungi pelanggan-pelanggan dalam tempoh ini sekiranya perlu untuk memberi penjelasan dan makluman mengenai situasi ini. Perodua turut menyatakan bahawa mereka menghargai kesabaran pelanggannya buat masa ini, dan berharap agar semua rakyat Malaysia dapat memberikan kerjasama penuh dengan mengikuti segala arahan kerajaan serta mengehadkan pergerakan mereka sebanyak mungkin untuk mengelakkan dari dijangkiti COVID-19.

Pelanggan boleh menghubungi talian bebas toll Perodua Auto Assist, 24 jam sehari, 7 hari seminggu di 1-800-88-5555 jika anda mengalami sebarang isu dengan kenderaan mereka dalam tempoh ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required