Nissan Almera 2020 dengan kit Drive68 – meleleh!

Nissan Almera 2020 dengan kit Drive68 – meleleh!

Itu hari kita tengok penangan pembuat kit badan Thailand NKGarage memberikan sentuhan yang ‘merecik’ terhadap Honda City 2020. Kali ini satu lagi pembuat kit dari negara tersebut iaitu Ter Studio, menghasilkan rekaan yang ‘meleleh’ kepada satu lagi sedan segmen-B generasi baharu iaitu Nissan Almera 2020.

Kit badan yang diberikan pada Almera ini adalah dari siri Drive68, yang hadir lengkap dengan spoiler bawah dan kemasan sekeliling lampu kabus pada bampar hadapan, skirt sisi, kemasan diffuser lebih agresif bersama perumah tip ekzos palsu pada bampar belakang dan juga spoiler jenis ekor itik pada penutup but.

Rekaan asas Almera generasi baharu ini sememangnya jauh lebih sporty dari generasi sebelumnya. Di Thailand, Almera mengikut jejak langkah City untuk masuk ke segmen Kereta Eco Thai Fasa 2, jadi ia perlu dijana oleh enjin HRA0 1.0 liter tiga-silinder dengan pengecas turbo, yang menghasilkan kuasa 100 PS pada takat 5,000 rpm dan tork maksima 152 Nm bermula 2,400 hingga 4,000 rpm.

Nissan Almera 2020 dengan kit Drive68 – meleleh!

Walau bagaimanapun, tiada transmisi manual ditawarkan, di mana kesemua model diberikan kotak gear Xtronic CVT automatik dengan sistem D-Step Logic.

Sebelum ini, kelibat Almera ini sudah pun dilihat sedang diuji di Malaysia, dan Edaran Tan Chong Motor (ETCM) sudah pun mengesahkan bahawa Almera generasi baharu ini akan tiba di pasaran tempatana pada tahun ini. Ok, setakat ini mana pilihan anda, Almera atau City?

GALERI: Nissan Almera VL 2020 di Thai Motor Expo

GALERI: Foto rasmi Nissan Almera 2020

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required