Volkswagen Passat & Tiguan ‘United’ diperkenal di Malaysia – edisi terhad dengan aksesori istimewa

Volkswagen Passat & Tiguan ‘United’ diperkenal di Malaysia – edisi terhad dengan aksesori istimewa

Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) hari ini telah mengumumkan model edisi terhad ‘United’ untuk sedan Passat dan juga SUV Tiguan. Menurut syarikat berkenaan, dua model istimewa ini dilancarkan bagi “meraikan kekuatan perpaduan, satu semangat yang sememangnya sudah lama wujud dalam jenama Volkswagen.”

Kedua-dua model tersebut hadir dengan penutup hab pada rim dengan logo VW yang sentiasa tegak walaupun roda berputar seperti logo pada model-model mewah Rolls Royce. Untuk Passat, ia turut hadir dengan logo VW yang terpancar menerusi lampu LED apabila pintu hadapan di buka.

Volkswagen Passat United akan dijual pada harga RM193,856, dan menurut VPCM ia turut hadir dengan aksesori yang bernilai RM12,000. Antara aksesori berkenaan termasuk set pedal aluminium, plat kaki pada bendul pintu, rim Verona 19-inci baharu, filem penapis haba VW Tint dan juga emblem United.

Manakala untuk Tiguan United, ia dijual pada harga RM166,108 dan menerima aksesori bernilai RM4,000 yang terdiri dari bampar sport di hadapan, spoiler belakang, kemasan krom pada bahagian belakang, pelindung ruang kargo, tip ekzos krom, filem penapis haba VW Tint dan emblem United,

“Walaupun ada hubungan di antara rangkaian model United dengan penglibatan Volkswagen dalam sukan bola sepak, signifikan nama dan apa yang diwakilinya sangat relevan dengan perkembangan dan cabaran yang kita hadapi pada hari ini. Bukan itu sahaja, prinsip utama jenama Volkswagen ialah #wenotme yang memberi penekanan terhadap aspek kesatuan dan kebersamaan,” kata Pengarah Urusan VPCM, Erik Winter.

Volkswagen Malaysia juga akan mengadakan Rumah Terbuka Raya Volkswagen secara maya pada 13 dan 14 Jun 2020 oleh semua pengedar Volkswagen di seluruh negara menerusi saluran media sosial masing-masing. Pelanggan bakal menerima rebat tambahan sebanyak RM1,000 ke atas mana-mana model Volkswagen yang ditempah sepanjang dua hari tersebut.

Tawaran lain yang turut diumumkan oleh VPCM termasuk Tiguan yang kini hadir dengan pembayaran bulanan selama enam bulan secara percuma bagi unit yang didaftarkan sehingga 30 Jun. Manakala Passat pula ditawarkan dengan insurans percuma selama setahun. Perkhidmatan penghantaran secara percuma ke rumah pelanggan dalam radius 20km turut disediakan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required