#JOMTEKSI dengan Touch ‘n Go eWallet – dapatkan pulangan tunai (<em>cashback</em>) sehingga RM4 untuk tambang teksi anda sehingga 31 Disember

#JOMTEKSI – Ia inklusif, mudah dan bermanfaat untuk semua rakyat Malaysia.

Dengan adanya telefon pintar yang telah mengubah gaya hidup hari ini, berapa ramai di antara kita yang masih mengambil teksi dengan cara lama? Industri teksi juga sejak beberapa tahun ini bergelut untuk memenangi semula tanggapan dan keyakinan pengguna. Oleh yang demikian, TNG Digital berhasrat untuk mewujudkan ekosistem mobiliti transformatif untuk industri ini.

Dengan platform Touch ‘n Go eWallet, TNG Digital memperkenalkan inisiatif #JOMTEKSI yang bermatlamat untuk membantu pemandu-pemandu teksi menjana pendapatan tambahan dengan cara mempromosikan perkhidmatan mereka kepada penumpang melalui kempen-kempen #JOMTEKSI. Dalam mewujudkan platform digital untuk perkhidmatan teksi konvensional di mana perjalanan ditempah dan dibayar menggunakan Touch ‘n Go eWallet, aplikasi tempatan ini mula menjejak kaki dalam arena street-hailing.

Usaha ini turut mempercepat pendigitalan industri teksi dalam beberapa aspek, termasuk menggalakkan para pemandu teksi untuk lebih celik teknologi, menyediakan peluang untuk mereka berinteraksi dengan penumpang secara digital. Pemandu teksi yang berminat untuk menyertai inisiatif #JOMTEKSI juga turut boleh mendaftar secara dalam talian yang lebih mudah dengan TNG Digital.

#JOMTEKSI dengan Touch ‘n Go eWallet – dapatkan pulangan tunai (<em>cashback</em>) sehingga RM4 untuk tambang teksi anda sehingga 31 Disember

“Kami berganding bahu bersama para pemandu teksi untuk menawarkan penyelesaian pembayaran tanpa tunai yang telus, mudah dan selamat melalui Touch ‘n Go eWallet. Dengan cara ini, pemandu teksi juga dapat memperluaskan rangkaian penumpang, khususnya bagi mereka yang telahpun memanfaatkan teknologi dalam kehidupan seharian,” jelas CEO TNG Digital, Ignatius Ong.

“Selain itu, sebagai eWallet pilihan bagi inisiatif ePENJANA, kami juga menggalakkan pengguna Touch ‘n Go eWallet untuk menggunakan kredit ePENJANA bernilai RM50 mereka bagi inisiatif #JOMTEKSI, serta mendapat pulangan tunai (cashback) yang lumayan,” tambahnya. Digandakan dengan promosi #lebihbanyakekstra untuk pengguna, Touch ‘n Go eWallet kekal menjadi pelopor yang terus berinovasi dalam menjadikan industri teksi lebih inklusif dan mantap, serta menyumbang kepada segmen mobiliti keseluruhannya dalam usaha untuk menjadikan Malaysia sebuah negara tanpa tunai,” ujar Ong lagi.

“Ia sangat mudah. Saya hanya mengimbas kod QR di dalam teksi menggunakan Touch ‘n Go eWallet untuk melakukan pembayaran perjalanan saya. Malah, saya juga menggunakan eWallet ini dalam hampir kesemua urusan harian di mana saja; dari membeli barang dapur, kepada membayar bil melalui aplikasi ini dan juga membuat pembayaran untuk perjalanan teksi,” ujar Mohd Zulkapli, 62, seorang penumpang yang berkongsi pengalaman tanpa tunainya bersama Touch ‘n Go eWallet.

#JOMTEKSI dengan Touch ‘n Go eWallet – dapatkan pulangan tunai (<em>cashback</em>) sehingga RM4 untuk tambang teksi anda sehingga 31 Disember

#JOMTEKSI boleh diakses melalui aplikasi EzCab dan bayaran boleh dibuat melalui Touch ‘n Go eWallet. Pemandu-pemandu teksi juga kini boleh mendaftar untuk inisiatif #JOMTEKSI secara dalam talian dengan mudah, bagi mendapatkan Touch ‘n Go eWallet dan juga kod QR individu.

Berbanding sistem sebelumnya, mereka perlu menghantar borang secara manual di bawah syarikat di mana pemandu teksi itu bertugas. Kini, ada lima syarikat teksi yang dilantik sebagai rakan kepada #JOMTEKSI, dan syarikat-syarikat tersebut ialah EzCab, PicknGo, Koperasi Putrajaya & Cyberjaya Sdn Bhd, Comfort Taxi serta Sunlight Taxi.

Selepas mengisi e-borang pendaftaran dengan lengkap serta lampiran dokumen sokongan, pemandu akan menerima kit pemula melalui pusat pendaftaran yang telah dipilih oleh pemandu. Kit pemula tersebut mengandungi kod QR untuk kegunaan penumpang, serta barangan lain termasuk cenderahati Touch ‘n Go eWallet. Keseluruhan proses ini akan mengambil masa selama 14 hari.

Para pengguna juga ada manfaat tersendiri. Nikmati pulangan tunai cashback RM1 semasa anda membayar tambang teksi menggunakan Touch ‘n Go eWallet, yang boleh anda gunakan sehingga empat transaksi dalam sebulan, atau dapatkan pulangan tunai sehingga RM4. Promosi ini sah sehingga 31 Disember 2020 dan hanya untuk 10,000 tuntutan terawal sahaja. Untuk maklumat lanjut mengenai promosi ini, klik di sini.

Manfaat ini juga boleh dinikmati di kaunter-kaunter teksi terpilih. Nikmati rebat RM1 dengan segera apabila anda membayar tambang teksi menggunakan Touch ‘n Go eWallet di kaunter teksi Sunway Pyramid. Promosi ini terhad kepada 1,000 tuntutan terawal sahaja.

Rebat segera RM1 ini juga boleh didapati dengan pembayaran melalui Touch ‘n Go eWallet di kaunter teksi KL Sentral, tetapi hanya sah pada hari Rabu dan Khamis sahaja, untuk 300 tuntutan terawal. Promosi rebat RM1 ini akan berlangsung hingga 30 September 2020. Klik di sini untuk ketahui dengan lebih lanjut.

#JOMTEKSI dengan Touch ‘n Go eWallet – dapatkan pulangan tunai (<em>cashback</em>) sehingga RM4 untuk tambang teksi anda sehingga 31 Disember

Pada tahun 2019, #JOMTEKSI memperkenalkan wajah baru bagi lima hentian teksi di Putrajaya dan Cyberjaya, iaitu di Putrajaya Sentral, D’Pulze, Tamarind Square, Shaftsbury Square dan di depan Universiti LimKokWing di Cyberjaya.

Cyberview Sdn Bhd, pemaju hab teknologi Cyberjaya juga banyak membantu dalam usaha ini selaras dengan aspirasinya untuk Cyberjaya dan Putrajaya berfungsi sebagai suatu platform untuk permulaan transformasi ekosistem teksi di negara ini. Semua hentian ini telah dikemaskini dengan port USB yang membolehkan penumpang mengecas peranti digital mereka, dengan elektrik yang dijana dari panel solar yang turut menyediakan pencahayaan untuk waktu malam.

Untuk maklumat lanjut mengenai #JOMTEKSI, klik di sini.