Petron jadi bahan api rasmi perlumbaan MSF Merdeka Enduro 2020, semua pelumba terima petrol Blaze100

Petron jadi bahan api rasmi perlumbaan MSF Merdeka Enduro 2020, semua pelumba terima petrol Blaze100

Petron akan menjadi rakan bahan api rasmi untuk perlumbaan Malaysia Speed Festival (MSF) Merdeka Enduro, yang akan berlangsung pada 28 hingga 30 Ogos ini.

Syarikat berkenaan akan menyediakan petrol RON100 berprestasi tinggi Blaze100 yang akan digunakan secara eksklusif oleh semua pelumba yang berlumba dalam MSF Merdeka Enduro, iaitu sebahagian perlumbaan Merdeka Race 2020 yang akan berlangsung pada hujung minggu ini di Litar Antarabangsa Sepang (SIC).

“Kami bersyukur dengan sokongan dari Petron – jelas ada potensi yang besar dalam MSF, di mana mereka dapat lebih dekat dengan hati dan jiwa segmen automotif menerusi sukan permotoran,” kata prinsipal MSF, Adian Yein.

Perlumbaan Merdeka Race ini akan diadakan dalam format Enduro, di mana ia akan berlangsung selama 45-minit, dan pelumba wajib masuk ke pit dalam masa 10-minit. Ia adalah format yang terbaik untuk pelumba merasai perbezaan petrol beroktana tinggi tersebut, di mana mereka perlu berlumba dalam jumlah lap yang banyak dengan suhu ekstrem di Sepang.

Petron jadi bahan api rasmi perlumbaan MSF Merdeka Enduro 2020, semua pelumba terima petrol Blaze100

Dilancarkan pada awal 2016, Blaze100 merupakan petrol dengan RON 100 pertama di Malaysia. Ia juga dikenali sebagai petrol berprestasi tinggi pertama di Malaysia, memberikan prestasi enjin yang mengkagumkan, serta respon dan pecutan enjin yang baik. Ia juga memberikan perlindungan enjin, kadar perbatuan dan juga ekonomi bahan api yang lebih baik.

Ini kerana Blaze100 diberikan formulasi TriAction Advantage oleh Petron, yang mengandungi tiga aditif utama iaitu detergen sintetik-sepenuhnya, penambahbaik pembakaran organik, dan juga pengubah geseran, yang akan membantu bahan api tersebut terbakar dengan lebih efisien, sekaligus memberikan tindak balas enjin, kebersihan dan juga ekonomi bahan api yang lebih baik.

Walau bagaimanapun dengan situasi pandemik Covid-19 dan kita masih lagi berada dalam fasa Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP), acara ini akan berlangsung tanpa penonton di SIC. Tetapi, semua aksi perlumbaan ini boleh anda ikuti secara langsung menerusi laman Facebook MSF dan Facebook Sepang Circuit, serta ulangannya akan disiarkan di televisyen menerusi saluran Astro Arena 801/802 HD minggu berikutnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required