Laman Proton Certified Pre-Owned dilancar – tawar kereta terpakai berkualiti tinggi, mudahkan tukar beli

Laman Proton Certified Pre-Owned dilancar – tawar kereta terpakai berkualiti tinggi, mudahkan tukar beli

Proton hari ini melancarkan laman web rasmi Proton Certified Pre-Owned (PCPO) yang bukan sahaja menawarkan pelanggan pilihan kereta-kereta terpakai berkualiti tinggi, malah turut akan memudahkan pelanggan Proton sedia ada membuat proses tukar beli bagi mendapatkan kereta baharu Proton.

Menerusi laman web ini, pelanggan yang berminat boleh mendapat maklumat tentang stok kereta terpakai dari 36 pengedar sahnya di seluruh negara. Menurut Proton, dengan adanya PCPO ini, mereka juga dapat menstabilkan dan meningkatkan nilai kenderaan Proton secara beransur-ansur.

Bagi memastikan kesemua stok kereta terpakai ini adalah dalam keadaan yang berkualiti, Proton hanya mengambil kereta-kereta berumur kurang daripada tujuh tahun dan mempunyai jarak perbatuan tidak melebihi 130,000km semasa di tukar beli. Ia juga mesti bebas daripada kerosakan disebabkan oleh banjir atau kemalangan besar yang mungkin mempengaruhi kekuatan struktur kereta.

Laman Proton Certified Pre-Owned dilancar – tawar kereta terpakai berkualiti tinggi, mudahkan tukar beli

Proton turut menyatakan bahawa setiap pengedar perlu memenuhi syarat, dari segi kewangan dan praktikal, serta bersetuju mengambil langkah yang diperlukan menyediakan stok tukar beli mereka sebelum dijual. Contohnya, setiap kereta perlu menjalani pemeriksaan menyeluruh 201-mata serta diberi bateri, minyak enjin dan penapis minyak yang baru.

Menurut Proton, pemprosesan kereta tukar beli pelanggan secara cekap adalah kunci kepada pengekalan kadar jualan kereta baru bagi mereka. Situasi ini amat ketara apabila jumlah jualan syarikat naik secara mendadak pada tahun 2019. Oleh itu, bahagian Pengurusan Kereta Terpakai (UCM) telah ditubuhkan dan diberi tugas membina rangkaian pengedar yang berkebolehan menjual kereta terpakai bersama kereta baru. Bermula dengan hanya lapan pengedar, program PCPO kini mempunyai 36 pengedar.

Menurut Ketua Pegawai Eksekutif, Proton Edar En.Roslan Abdullah, semua kereta PCPO diberi jaminan tambahan selama setahun bagi bahagian enjin dan kotak gear serta khidmat servis percuma yang boleh ditebus sehingga enam bulan selepas tarikh pendaftaran.

PCPO bukan hanya menawarkan kereta-kereta terpakai dari jenama Proton, malah stok dari jenama lain juga diterima. Walau bagaimanapun bagi kereta-kereta bukan Proton berkenaan, jaminan tambahan tidak akan diberikan tetapi ia akan menerima pemeriksaan menyeluruh dan dibaik pulih sebelum ditawarkan kepada pelanggan.

“Selain daripada membantu jualan kereta baru, tujuan bahagian UCM Proton adalah untuk menstabilkan dan meningkatkan nilai kenderaan Proton secara beransur-ansur. Kami berharap dengan menawarkan kereta terpakai berkualiti tinggi, harga kereta terpakai Proton juga akan meningkat secara keseluruhan dan ini akan memberi kesan kepada pemilik dari segi mendapat kadar pinjaman kewangan yang kompetitif dan nilai tukar beli yang tinggi bila mereka ingin membeli kereta yang baru,” tambah Roslan.

Jadi untuk mereka yang berminat melihat stok kereta terpakai dari PCPO ini, ada boleh layari laman web berkenaan pada PAUTAN INI.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required