PKP 2.0: JAWI akan sediakan ruang solat untuk musafir dan yang bertugas dalam perkhidmatan perlu

PKP 2.0: JAWI akan sediakan ruang solat untuk musafir dan yang bertugas dalam perkhidmatan perlu

Antara masalah yang timbul ketika Perintah Kawalan Pergerakan ini adalah kesukaran untuk menunaikan solat di tempat awam kerana masjid dan surau-surau di tempat awam termasuk di stesen minyak ditutup.

Menyedari kesulitan ini terutamanya untuk mereka yang bermusafir dan yang masih bertugas dalam perkhidmatan perlu (essential service) seperti pemandu teksi dan e-hailing, penghantar makanan dan sebagainya, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) akan menyediakan ruang solat untuk mereka yang memerlukan ini.

Perkara tersebut disebut oleh JAWI menerusi ciapan di laman Twitter rasmi mereka, dalam bebenang berkenaan SOP terkini berkaitan pengimarahan masjid, surau Jumaat dan surau yang telah di keluarkan.

Walau bagaimanapun, harus diingat, ini adalah inisiatif JAWI bagi kawasan Wilayah Persekutuan sahaja, tidak termasuk negeri-negeri lain yang terlibat dengan PKP kali ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required