PPN Fasa 2 Lembah Klang – hanya 2 sekatan jalan raya daerah Petaling ditutup, yang lain masih kekal

PPN Fasa 2 Lembah Klang – hanya 2 sekatan jalan raya daerah Petaling ditutup, yang lain masih kekal

Hari ini secara rasminya kawasan Lembah Klang termasuk Wilayah Persekutan Kuala Lumpur dan juga Putrajaya telah beralih ke Fasa 2 Pelan Pemulihan Negara (PPN). Dan seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob tempoh hari, peralihan fasa ini sekali gus membolehkan pergerakan rentas negeri dibenarkan antara tiga negeri itu serta tiada lagi sekatan jalan raya (SJR) di sempadan yang akan dibuat.

Walau bagaimanapun, pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengumumkan bahawa hanya dua SJR dalam daerah Petaling yang ditutup, manakala selebihnya masih dikekalkan beroperasi. Menurut Ketua Polis Daerah Petaling Jaya Asisten Komisioner Mohamad Fakhrudin Abdul Hamid berkata dalam laporan Harian Metro, dua SJR yang ditutup itu adalah Lebuhraya Persekutuan dan Taman Kanagapuram yang terletak di bawah laluan Lebuhraya Pantai Baru (NPE).

Manakala lokasi SJR lain sedia ada iaitu Plaza Tol Sungai Buloh, Plaza Tol Kota Damansara, Plaza Tol Damansara dan Plaza Tol Subang akan terus dikekalkan, jelas Fakhrudin.

“Polis Daerah Petaling Jaya ingin menasihatkan orang ramai supaya terus sentiasa menjaga prosedur operasi standard (SOP) sepanjang PPN Fasa 2.

“Orang ramai juga diingatkan tidak terlalu leka dengan beberapa pengumuman kelonggaran yang diberi sehingga mengabaikan SOP dalam mengawal dan mencegah pandemik Covid-19 ini,” katanya dalam satu kenyataan dan meminta kerjasama erat daripada semua lapisan masyarakat bagi memutuskan rantaian pandemik Covid-19.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required