Perodua taja restorasi penuh Viva milik ‘Abang Viva’

Perodua taja restorasi penuh Viva milik ‘Abang Viva’

Siapa lagi belum kenal ‘Abang Viva’ atau nama sebenarnya Azwan Omar? Pemuda dari Melaka berkenaan sebelum ini tular gigih membantu mangsa banjir di Shah Alam akhir tahun lalu, berbekal sebuah bot yang diikat di atas bumbung Perodua Viva berwarna hitam, serta duit poket hanya RM50.

Selepas Azwan diberikan sebuah trak pikap oleh seorang usahawan tempatan untuk kerja-kerja bantuan banjirnya sebelum ini, kelibat Perodua Viva miliknya itu sudah tidak lagi kelihatan sehinggakan ada yang bertanya “dah jual ke Viva tu?”

Bagi menjawab soalan berkenaan Azwan baru sahaja memuat naik status terbaharu Perodua Viva berkenaan di laman Facebook miliknya. Rupa-rupanya Viva tersebut sedang direstorasi secara menyeluruh di Pusat Servis Perodua Bachang, Melaka dan ditaja sepenuhnya oleh Perodua sendiri!

“Assalam..untuk orang yang bertanyakan dimana Viva…haa ni nak update sokit…Viva masih lagi dalam proses ‘perubatan’ di ‘hospital’ Pusat Servis Perodua Bachang ..saya juga mengucapkan terima kasih kepada Perodua sebab sponsor kos untuk repair kereta ni..terima kasih jugak utk staf Perodua yngg bertungkus lumus siapkan kereta ni..korang memang terbaik..so korang jangan pula cakap saya dah jual ke apa Viva ni ye,” tulis Azwan dalam hantaran tersebut.

Hantaran itu turut disertakan gambar Perodua Viva berkenaan ‘dibaraikan’ luar dan dalam, serta badan kereta tersebut sudah pun diberikan cat primer sebelum dilayangkan dengan warna baharu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required