Pengedar BMW M’sia, Seong Hoe Premium Motors sediakan pengecas DC awam untuk EV di Melaka

Bagi mereka yang tinggal di Melaka, atau berkunjung ke negeri berkenaan dengan menggunakan kereta elektrik penuh (EV), ini ada satu lagi pengecas yang boleh anda guna – pengedar BMW Malaysia, Seong Hoe Premium Motors telah pun memasang pengecas DC di premis mereka, dan ia boleh digunakan oleh orang awam.

Bilik pameran ini terletak di Jalan Semabok, hanya kira-kira tiga kilometer dari salah satu kawasan tumpuan pelancongan di Melaka iaitu Jonker Street. Pengedar berkenaan tidak mendedahkan perincian berkenaan pengecas ini termasuk kadar kemampuan pengecasannya, namun kami difahamkan ia adalah pengecas jenis Star Charge Venus 30 – seperti namanya, ia adalah pengecas DC 30 kW.

Pengedar BMW M’sia, Seong Hoe Premium Motors sediakan pengecas DC awam untuk EV di Melaka

Oleh itu, ia tidak memberikan kadar cas yang benar-benar laju seperti pengecas DC lain, namun ia masih lebih laju berbanding pengecas AC 11 kW. Sebagai contoh, Hyundai menyatakan bahawa model Ioniq 5 dengan bateri 58 kWj dan pengecas 50 kW mampu untuk dicas dari 10% hingga 80% dalam masa hanya 47 minit. Jadi sekiranya menggunakan pengecas 30 kW ini, ia semestinya lambat sedikit.

Walau bagaimanapun, Melaka masih mempunyai pengecas DC yang terletak di lokasi lain, termasuk pengecas pantas DC 50 kW di stesen minyak Caltex R&R Ayer Keroh.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required