Perodua akan lancarkan platform tempahan kereta atas talian dengan bayaran hanya RM100 November ini

Perodua akan lancarkan platform tempahan kereta atas talian dengan bayaran hanya RM100 November ini

Perodua bakal melancarkan platform tempahan kereta secara digital pada November ini. Perkara ini didedahkan sendiri oleh presiden dan CEO syarikat berkenaan, Datuk Seri Zainal Abidin Ahmad dalam majlis pelancaran Transformasi Ekosistem Digital Lembaga Pembangunan Pelaburan Malaysia (MIDA)-Perodua sebentar tadi.

Buat masa sekarang, Perodua cuma memberikan fungsi untuk pelanggan mendafarkan minat mereka dalam talian untuk kesemua modelnya, tetapi masih belum mempunyai sistem untuk membuat pembayaran secara atas talian bagi melengkapkan tempahan berkenaan. Manakala untuk platform baharu itu kelak, ia akan menampilkan sistem tempahan untuk membeli kereta secara atas talian dengan bayaran RM100.

Platform tempahan atas talian ini sebenarnya sudah digunakan oleh jenama-jenama automotif lain, dan ia semakin popular digunakan sejak kerajaan mengenakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ketika pandemik Covid-19.

Kebiasaannya platform ini memerlukan pelanggan memilih pengedar yang mereka mahu untuk berurusan, diikuti pilihan model dan varian. Kemudian pelanggan perlu mengisi pelbagai maklumat yang diperlukan sebelum membuat bayaran tempahan minimun secara atas talian, biasanya menggunakan kad kredit/debit.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required