Volvo Car Malaysia komited dengan sasaran jual 75% EV dari keseluruhan modelnya menjelang 2025

Volvo Car Malaysia komited dengan sasaran jual 75% EV dari keseluruhan modelnya menjelang 2025

Volvo Car Malaysia (VCM) hari ini sekali lagi menegaskan sasarannya untuk memastikan 75% dari keseluruhan model jualannya adalah model elektrik penuh (EV) menjelang 2025 . Ia disebut oleh pengarah urusan syarikat itu, Charles Frump ketika melancarkan SUV EV Coupe Volvo C40 Recharge Pure Electric di Ibu Negara tengah hari tadi. Ini merupakan kali kedua sasaran itu diulang selepas ia diumumkan ketika melancarkan SUV EV XC40 Recharge Pure Electric pada Mac lalu.

Sasaran berkenaan adalah selari dengan rancangan global Volvo Cars untuk menjadi jenama elektrik sepenuhnya pada 2023 serta halatuju VCM sendiri yang mahu menjadi jenama EV mewah nombor satu di Malaysia. Malah apa yang disasarkan oleh VCM ini adalah lebih agresif dari rancangan global Volvo Cars yang hanya mensasarkan untuk mencapai angka jualan EV 50% dari keseluruhan jualan globalnya pada 2025.

Selepas melancarkan Volvo C40 Recharge Pure Electric hari ini, VCM kini mempunyai dua model EV penuh yang boleh dipilih oleh pelanggan di Malaysia, dan kedua-dua C40 dan XC40 Recharge Pure Electric berkenaan merupakan model pemasangan tempatan (CKD) yang diproduksi di kilang Volvo Car Manufacturing Malaysia yang terletak di Seksyen 15, Shah Alam.

Volvo Car Malaysia komited dengan sasaran jual 75% EV dari keseluruhan modelnya menjelang 2025

Selain untuk pasaran tempatan, kedua-dua model EV berkenaan turut akan dieksport ke beberapa pasaran lain dalam rantau ASEAN. Langkah untuk memasang model-model EV ini di sini turut akan memberikan kelebihan kepada VCM untuk menjual kenderaan elektrik penuh tanpa duti dan eksais sehingga 31 Disember 2025, berbanding model CBU yang menerima insentif tersebut sehingga 31 Disember 2024.

Selari dengan sasaran-sasaran yang ditetapkan ini, Frump turut mengumumkan bahawa platform jualan atas talian Volvo di Malaysia akan boleh digunakan pelanggan di Malaysia bermula pukul 8 malam ini. Platform tersebut bukan sahaja membolehkan membuat tempahan dan pembelian, malah turut membuat bayaran secara atas talian dengan selamat.

Frump menegaskan bahawa penawaran platform jualan atas talian ini adalah sejajar dengan halatuju VCM yang mahu mengambil kesempatan atas perkembangan pesat pendigitalan dan kecenderungan para pengguna mewah untuk membeli belah secara dalam talian di Malaysia. Jika anda lawati laman sesawang rasmi VCM, anda akan nampak tag ‘Available Online’ pada pilihan model EV Volvo XC40 dan C40 untuk anda buat pembelian sepenuhnya secara dalam talian.

“Perjalanan pelanggan kami dalam memiliki sebuah Volvo akan menjadi lancar bermula dari sekarang, seiring dengan inisiatif kami untuk memperkenalkan harga selaras tanpa kerumitan. Bersama-sama dengan para pengedar sah kami, platform ‘Online Sales’ tersebut akan meningkatkan lagi pengalaman membeli setiap pelanggan,” kata Frump.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required